W 6 roku po Chr. Cesarz August podporzadkowal Judea i Samarie pod bezposrednia wladze Rzymu, zdetronizowawszy syna Heroda Wielkiego Archelausa, ktorego dwa lata wczesniej mianowal na stanowisko etnarchy tych obszarow. Teraz po banicji Archelausa do Lyonu w Galii obydwie wspomniane prowincje zostaly dodane do Syrii, z ktorej przed wiekami przybyli do Italii Etruskowie przynoszac z soba religie slonca, ktora zlaczy oba kraje trwalym wezlem religijno-politycznym przeciwko hebrajskiemu Bogu Biblii, ktory objawil geocentryzm negujacy wladze boga slonce czyli heliocentryzm. To zjednoczenie Rzymu i Damaszku na ideowej bazie naturalnej religii solarnej bedzie odtad odnawiane przez kolejnych cesarzy. Wlasnie z uwagi na owa religijna tozsamosc angielski teolog Alexander Hislop nazywal Rzym drugim Babilonem.
I tak cesarz Hadrian widzac wzrastajace zagrozenie dla Rzymu ze strony wyznawcow nauki Jezusa zburzyl Jerozolime i duchowy osrodek judaizmu czyli swiatynie, na gruzach ktorej demonstracyjnie spalil pergaminowy zwoj Tory i wykonal jednoczesnie egzekucje dziesieciu ucznych w Pismie, w ofierze dla boga slonce. Kontynuujac polityke Augusta i chcac calkowicie wymazac z historii nazwe Judea zmienil jej nazwe na Syro-Palestyna i zakazal Zydom osiedlania sie w miescie. Jego nastepcy kontynuowali te polityke radykalizujac ja dodatkowo. Zagrozenie jakie niosla z soba religia Biblii zachecajaca niewolnikow do buntu wobec ich bezlitosnych wlascicieli, cementowalo polityczna jednosc Rzymu i Damaszku. Do synagog zydowskich rozsianych poza historycznym Izraelem garneli sie niewolnicy sluchajac z nadzieja opowiesci o wyzwoleniu przodkow wspolczesnych im Zydow z niewoli egipskiej. Liczba owych, jak ich nazywano bogobojnych ciagle rosla i to budzilo coraz wieksze zaniekpojonie elit politycznych Rzymu.
Powyzsze uwagi pozwola glebiej zrozumiec to co znany historyk Franz Cumont napisal w swej ksiaze p.t. Astrologia i religia wsrod Grekow i Rzymian: “Z astrologicznych spekulacji Chaldejczycy wyprowadzili caly system religijnych dogmatow. Slonce w srodku planet reguluje ich harmonijne ruchy...Ta teologia stopniowo narzucila ludzkosci kult Niezwyciezonego Slonca jako wladcy natury, stworzyciela (Big bang) i zachowawcy.”
Frazeologia owego kultu wyrazona przez Cycerona odzywa sie echem w dziele Kopernika: “Slonce...przywodca gwiazd; jego opatrznosc kieruje stawaniem sie w naturze. Wokol niego jako wokol swego krola tancza swoj taniec planety; okrazaja go w doskonalej harmonii odleglosci, ktore sa dokladnie od nich odgraniczone, jak to zjawiska te nazywaja uczeni, ktorzy zajmuja sie obserwowaniem zjawisk na niebie.”
Religijno-polityczny imperializm w imie religii Slonca zapoczatkowal cesarz Septimus Severus, ktory poslubil Syryjke Julie Domne z Emesy, ktorej ojciec Julius Bassianus byl arcykaplanem religii boga slonce Elagabala dosl. Najwyzszego Boga. Z tego zwiazku narodzili sie dwaj nastepni cesarze: Carcalla i Geta. Septimus Severus konsekwentnie narzucal kult slonca podbitym narodom. Zgodnie z jego polityka lokalne kulty mogly byc tolerowane pod warunkiem jednak, ze wyznawcy ich beda uznawac za najwyzsze bostwo boga slonce. Zgodnie z ta doktryna, polski lud moze oddawac religijna czesc Jezusowi i jego matce pamietajac wszakze, ze tonsurowany wyznawca rzymskiego boga slonce “wstrzymal slonce i ruszyl ziemie” zgodnie z religijna wiara starozytnego Rzymu.
Jego nastepca, po zabojstwie Caracalli, zostal zaledwie czternastoletni Marcus Aurelius Antoninus, ktory rowniez byl dziedzicznym arcykaplanem w Elagabala Emesie. Marcus Aurelius zbudowal na wschodniej stronie palatynskiego wzgorza swiatynie slonca zwana Elagabalium, w ktorej umieszczony zostal swiety kamien ze swiatyni w Emesie, czarny meteoryt stozkowatego ksztaltu, ktory zainspiruje kult islamskiej Kaaby. Rzymski historyk Herodian pisze: “Ten kamien jest czczony jakby byl zeslany z nieba; na tym kamieniu sa niewielkie wypusty, ktore przypominaja ludowi promienie slonca.” Rzymska moneta aureus upamietniajaca Elagabala ma na awersie jego podobizne, zas na rewersie napis: Sanct Deo Soli Elagabal (Swietemu sloncu Bogu Elagabalowi) z wobrazeniem czterokonnego rydwanu przywozacego swiety kamien ze swiatyni w Emesie. Herodian pisze, ze cesarz zmusil senatorow do ogladania go gdy tanczyl on wokol oltarza swego bostwa przy dzwieku bebnow i cymbalow. W porze kazdego przesilenia letniego organizowala byla wielka ceremonia, podczas ktorej rozdzielano wsrod ludu potrawy, zas swiety kamien umieszczany byl na rydwanie ozdobionym zlotymi klejnotami przejezdzajacym przez cale miasto;
“Rydwan pociagany byl przez szesc wielkich i nieskazitelnie bialych koni ozdobionych bogatymi zlotymi ornamentami. Nikt nie trzymal lejcow koni, nikt nie jechal w rydwanie, jakby pojazd byl eskortowany przez samego boga, podczas gdy cesarz biegl tylem przed rydwanem, z twarza zwrocona ku bogu, trzymajac w rece wodze. Biegl w ten sposob przez cala trase, patrzac na oblicze swego boga.”
Elagabal zenil sie piec razy, lecz jedynym trwalym zwiazkiem byl jego homoseksualny zwiazek z jego woznica jasnowlosym niewolnikiem z Carii imieniem Hierocles, ktorego nazywal swym mezem. Autor Histoii Augusta pisze rowniez, ze zyl ona w zwiazku “malzenskim” z mezczyzna imieniem Zoticus, atleta ze Smyrny, ktorego poslubil w publicznej ceremonii. Dio Cassius zapisal, ze cesarz malowal swe rzesy usuwal owlosienie nog i przywdziewal peruki przed seksualnymi eskapdami w tawernach i burdelach, a nawet w cesarskim palacu, kiedy gral role prostytutki:
“W koncu wydzielil pokoj w palacu, gdzie popelnial swe nierzadne czyny. Stojac nago w drzwiach, jak to czynia prostytutki i potrzasajac kurtyna zwisajaca ze zlotych pierscieni, nagabywal slodkim, miekkim glosem przechodzacych.” Normalny czlowiek bedzie czytal biografie tego cesarza z odraza i wstretem, ale dla homoseksualistow i pedofilow zawiera ona wiele podniecajacych momentow i inspiracji dla ich zboczonych praktyk. Zauwaze jescze, ze kult boga slonce w Syrii obfitowal nawet w bardziej odrazajace praktyki, z ktorych wspomne seksualne obcowanie kaplanow tego bozka z jalowkami, co inspirowalo sie podobnym rytualnym obcowaniem wladczyn indyjskich z ogrami. Nazwa Syria pochodzi od imienia indyjskiego boga slonce Surja, od ktorego pochodzi rosyjskie slowo 'zarja' i polskie 'zorza'.
Swiat przed Kopernikiem
Usprawiedliwony zdaje sie wniosek, ze wraz z przyjeciem chrzescijanstwa uczono w szkolach biblijnego geocentryzmu, zwlaszcza, ze taki obraz swiata posrednio wsparty byl dzielem Ptolemeusza. Atoli dzielo Ptolemeusza w Rzymie bylo zakazane jak wszystko, co potwierdzalo prawde Nauki Objawionej przez biblijnego Boga. Owieczki mogly sobie wyobrazac, ze Bog Biblii byl Ojcem Jezusa, i ze Syn, czyli Jezus glosil nauke zgodna z Nauka jego Ojca. Ale taka wiara wykladana w kosciolach w oparciu o czytane ewangelie przeznaczona byla wylacznie dla mas, ktore nigdy nie uczeszczaly do zadnej szkoly, bo tam uczono zgola innego swiata, w ktorym nadal obecni byli poganscy bogowie rzymskiego imperium, tak jakby chrzesciajnstwo nie mialo zadnego znaczenia.To samo sugeruje zatajanie modlitwy Kopernika do ukrzyzoanego Zbawiciela w Polsce. Intelektualna kasta papiestwa, czyli filozofowie scholastyczni zglebiali nauki poganskich greckich filozofow i tak jak oni wierzyli w filozoficzny heliocentryzm, co potwierdza mnich T, Campanella w swej ksiazce p.t. Apologia pro Galileo (Frankfurt 1623)
Na nizszym poziomie w systemie tzw. trivium i quadrivium obowiazywal encyklopedyczny podrecznik opracowany w V w. przez poganskiego autora poznego sredniowiecza niejakiego Martianusa Capelle, z miasta Apuleius, z rzymskiej prowincji Afryki (obecna Algeria). Dzielo to nosilo lacinski tytul De Nuptiis Philologiae et Mercurii, czyli o malzenstwie Filologii i Merkurego, z alternatywnym tytulem De septem disciplinis (O siedmiu dyscyplinach), albo tez Satyricon. Jak podkresla Wikipedia, “ksiazka ta miala wielkie znaczenie definiujac standardowa formule akademickich studiow w okresie od zchrystianizowanego imperium rzymskiego w V w. az do Renesansu XII w. Dzielo skladalo sie z dziewieciu ksiag, z ktorych dwie pierwsze poswiecone byly alegorycznej narracji zaslubin Merkurego z dziewica Filologia.
Merkury szukal oblubienicy, poniewaz Sophia, Mantice i Psyche nie byly dla niego; Virtus poradzila mu zasiegniecie rady Apolla, ktory zasugerowal mu malzenstwo z Filologia. W radosnym orszaku muz, uduchowieni muzyka sfer, opiewana w babilonskim heliocentryzmie Virtus, Apollo i oblubieniec leca na skrzydlach do palacu Jowisza, by poprosic go o jego zgode. Zwolana zostaje rada bogow, ktora podejmuje przychylna decyzje; oblubienicy zostanie nadana boska ranga, itd.
Klasyczny rzymski program szkolny, wchlonal ksiazke Capelli z nieznacznymi korektami; wplywy i imitacje rzymskiego autora Varrona, ktory zgodnie z filozoficznym ewolucjonizmem wywodzil ducha z materii, co w XVI w. zaaprobowane zostanie w systemie edukacyjnym jezuitow zapewnily autorowi koscielny nihil obstat. Istotny dla genezy systemu kopernikowskiego jest fakt, ze w osmej ksiedze dziela Capella opisuje zmodyfikowany system geocentrycznej astronomii, w ktorym ziemia znajduje sie w srodku swiata i jest okrazana przez ksiezyc, slonce, trzy planety, podczas gdy Merkury i Wenus okrazaja slonce. Kopernik wyrazil pochwale tego systemu w Ksiedze I swego dziela i prawdopodobnie to uznanie nie calkiem heliocentrycznego systemu Capelli sklonilo go do usuniecia wzminaki o radykalnym heliocentryku Arystarchu z rekopisu jego dziela przed drukiem.
Byl i inny fakt, ktory sklonil Kopernika do takiej oceny systemu Capelli; w dziele tym znalazl on hymn slawiacy slonce jako boga, zas system Arystarcha zostal negatywnie oceniony przez czytelnikow jako ateistyczny. Kopernik uznal poganska religie Capelli za odpowiadajaca duchowi ery Renesansu i, prawdopodobnie pod wplywem Capelli zamiescil w swym dziele teologiczny passus slawiacy slonce jako widzialanego boga (De revol. I, 10). Zacytuje fragment owego hymnu, bo tlumaczy on niepojety, skadinand fakt, ze rektor Uczelni Krakowskiej nazwal ja “przybytkiem muz Apolla.” Taka nazwa nie razila ludzi wychowanych na lekturze dziela Capelli, przeciwnie, wzmacniala ich w przekonaniu szerzonym przez Rzym o “skorumpowanym charakterze religii biblijnej:”
Lacjum nazywa cie Sol, poniewaz jedynie ty dzielisz zaszczyt
z twym Ojcem, srodkiem swiatla. Potwierdzaja oni, ze twa
swieta glowa nosi zlota jasnosc dwunastu promieni, poniewaz
ty stworzyles taka liczbe miesiecy i taka liczbe godzin.
Mowia, ze kierujesz uskrzydlonymi rumakami, poniewaz
jedynie ty powozisz rydwanem elementow. Rozpraszajac ciemnosc
ukazujesz jasniejace niebo. Dlatego okazuja ci czesc
Phoebusie, odkrywco tajnikow przyszlosci; albo, poniewaz
zapobiegasz nocnym przestepstwom, Egipt czci cie pod imieniem
Serapisa, zas Memfis – pod imieniem Ozyrysa. Slawiony tez jestes
przez rozne kulty jako Mitra, Dis i okrutny Tyfon. Tylko ty jestes
pieknym Atysem...Ty jestes Amonem suchej Libii i Adonisem w Byblus.
Tak wiec pod roznymi nazwaniami slawi cie caly swiat. Badz pozdrowiony
Ty prawdziwy obrazie bogow i twarzy twego Ojca...
Obdaruj nas Ojcze wiecznym obcowaniem umyslow, bysmy
mogli poznac gwiezdziste niebo pod tym swietym imieniem.
Oby wielki i powszechnie czczony Ojciec pomnozyl swe laski...
Biskup Kartaginy Tertullian pisze, ze chrzescijanie byli uwazani za czcicieli slonca poniewaz modlili sie z twarzami zwroconymi ku wschodowi identycznie jak poganie, ktorzy uznawali slonce za boga. Jego odpowiedz na zarzut pogan, “Powiadacie, ze my czcimy slonce,” brzmi, “wy robicie to samo.”
Sw. Cyprian (258 n.e.) nazywal “Chrystusa prawdziwym sloncem (sol verus). Sw. Ambrozy (339-397 n.e.), biskup Mediolanu mowil o Chrystusie, “On jest naszym nowym sloncem.” Sw. Grzegorz z nazjancu (330-389) nazywal Chrystusa “Naszym sloncem, prawdziwym sloncem.” Identycznie nazywal Chrystusa sw. Zenon z Werony.
Wesele nad Bronowicami
Dedykacja dziela jakiemus poteznemu patronowi byla powszechna praktyka za pontyfikatu papieza Pawla III, ktoremu Kopernik zadedykowal swa ksiazke wyrazajac jednoczesnie nadzieje, ze patronat papieza zniecheci potencjalnych krytykow do wyrazania ich krytycznych opinni o jego ksiazce, Piec lat przed Kopernikiem uczynil to samo wloski heliocentryk Fracastoro, z ktorym Kopernik studiowal w Padwie. Jego dzielo Ze niebo stoi i ziemia sie obraca wspomniane przez Erasma z Rotterdamu bylo mniej radykalna reforma systemu Ptolemusza, choc i w dziele Kopernika sa passusy ktore zadaja klam idei wyrazonej w znanym komiksowym streszczeniu jego dziela, czyli w znanym diagramie skladajacym sie z kolek wokol slonca.
Podobnie jak dzielo Kopernika,ksiazka Fracastoro inspirowala sie encyklopedia M. Capelli podobnie zreszta jak jego dlugi poemat o astrologicznej genezie syfilisu. Wierzac, podobnie jak Kopernik, w zycie seksualne “cial” niebieskich. Fracastoro wywodzil, ze zarazliwe “nasiona” (semina) syfilisu pochodza z seksualnych stosunkow planet. Nawet powoluje sie na jezykowa paralele miedzy przekazaniem syfilisu poprzez stosunek seksualny (coitus) i wytwarzaniem zlych nasion w efekcie nakladania sie planet na niebie, bo opisuje astronomiczne zjawisko tym samym wyrazeniem coitum et conventum syderium (stosunek i konjunkcja gwiazd), zwlaszcza trzech wyzszych planet Saturna, Jowisza i Marsa Identycznie wyobrazali sobie zjawiska na niebie astronomowie indyjscy co potwierdzaja ich symbole lingama i yoni, ktorych zaspolenie bylo rownoznaczne ze stworzneiem swiata. Taka nauka w odroznieniu od kosmologii nazywa sie kosmogonia. Wyznawal ja takze kopernik co potwierdza wyrazenie w jego dziele “rodzina gwiazd”, czyli potomkowie boga slonce.
Dyrektor Watykanskiego Obserwatorium Astronomicznego za pontyfikatu Jana Pawla II O. George Coyne glosil, ze gwiazdy sa “sperma Boga.” Prawdopodobnie, jak inny wczesny ojciec Kosciola czyli Justyn Meczennik wierzyl on ze Chrystus jest penisem w stanie ciaglej erekcji (po zazyciu viagry erekcja czlonka trwa niekiedy ponad 4 godziny) rozsiewajacym nasiona swiata.
Deklaracja Polskiego Senatu z 12 czerwca, 2003 r.
Z okazji 530-tej rocznicy urodzin i 460-tej rocznicy smierci Mikolaja Kopernika, Senat Rzeczpospolitej Polskiej wyraza najwyzszy szacunek i pochwale dla tego wyjatkowego Polaka, jednego z najwiekszych uczonych w historii swiata. Mikolaj Kopernik, astronom o swiatowej slawie, autor przelomowego dziela O obrotach cial niebieskich jest tym samym ktory “wstrzymal slonce i ruszyl ziemie.” Wyroznil sie w kraju jako wyjatkowy matematyk, ekonomista, prawnik, doktor i kaplan, jak rowniez jako obronca Olszytna podczas polsko-teutonskiej wojny. Niech trwa pamiec o jego osiagnieciu i niech staje sie zrodlem natchneinia dla przyszluch pokolen.” (tekst tej deklaracji zamieszczony zostal w Wiki), Gdybym zyl w Polsce nie odwazylbym sie napisac krytycznego artykulu o Koperniku, po takiej deklaracji, zwlaszcza, ze nikt nie osmielilby sie go opublikowac. To tlumaczy, dlaczego czlowiek w randze senatora USA wzial pod swoj patronat blog demaskujacy ateistyczna nauke Kopernika. Slowo ktore raz obiegnie swiat juz nie pojdzie w zapomnienie. Cala historia ludzkosci potwierdza prawde tego spostrzezenia.
Sunday, September 4, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment