Nastepnego dnia po przeczytaniu serii artykulow poswieconych niezwyklemu listowi dominikanina L. Wisniewskiego znalazlem w pobliskiej Bibliotece Publicznej na “polskim” Greenpoincie w Brooklynie ksiazke znanego teologa amerykanskiego, profesora De Paul University p.t. God & Empire.Jesus Against Rome, Then and Now. Profesor Jedna z wczesniejszych ksiazek tego autora p.t. Historyczny Jezus i Zydzi. Rewolucyjna biografia wiescila omawiana tu ksiazke, ktora zdradza znamiona inspiracji staro-slowianskiego wizerunku Jezusa przemyconego do cerkiewnego (staro-bulgarskiego) przekladu Wojny Zydowskiej kolaboracyjnego zydowskiego generala Jozefa Flawiusza. Staro-slowianskiego dodatki do tego dziela przedstawiaja Jezusa nie jako podobnego kolaboracjoniste, co sugeruja starozytne mozaikowe wizerunki Jezusa w mundurze rzymskiego legionisty, ale jako wiernego syna swego narodu, ktory mial odwage rzucic wyzwanie militarnnej potedze rzymskiego imperium, za co zostal ukrzyzowany.
W ksiazce swej prof. Crossan poswiecil duzo uwagi filmowi Mela Gibsona i jego uwagi demaskujace ignorancje M. Gibsona ewangelicznych opisow procesu Jezusa stawiaja pod pregierzem nie tylko tego prymitywnego antysemite inspirujacego sie nazistowska nienawiscia do narodu zydowskiego, ale cale zastepy amerykanskich teologow, ktorzy pielgrzymowali na specjalne pokazy gibsonowskiej Pasji Chrystusa zanim jeszcze film ten wszedla na ekrany. Podobny entuzjastyczne pochwaly tego filmu wyrazali polscy ksieza, ktorych wyslano na delegacje do polonii amerykanskiej celem urobienia jej opinii o tym filmie. Moznaby rzec, ze Prof. Crossan obnazyl w swej ksiazce utajone zakamarki anty-semickiej umyslowosci okreslonych odlamow amerykanskiego kleru, tak jak to czyni w swym liscie O. Wisniewski.
Amerykanski teolog poszedl jednak o wiele dalej niz polski zakonnik, ktory ograniczyl sie do krytycznych uwag o sytuacji panujacej salonach biskupich palacow. Prof. Crossan, podobnie jak wielu uczciwych teologow jest swiadom, ze Kosciol nie pozbedzie sie swego anty-semickiego bagazu, dopoki nie okresli jednoznacznie religijnych korzeni swego Zbawiciela. Celibat zaprowadzony przez papiestwo w XI w. stworzyl w Kosciele swoiste sanktuarium dla mezczyzn o homoseksualnych sklonnosciach. Ci ksieza nie moga sie pogodzic z wyprowadzaniem chrzescijanstwa, wbrew faktom historycznym, z religii zydowskiej pietnujacej, z troski o higiene spoleczna, praktyki homoseksualne ale raczej dopatruja sie zrodel swej religii w mitach i filozofii greckiej, ktore przedstawialy poganskich bozkow bie tylko jako gejow i pedofilow, ale nawet zoofilow.
Taka interpretacja chrzescijanstwa utrwalona zostala w angielskim przekladzie Biblii znanym pod nazwa Bishops Bible, ozdobionym drzeworytem przedstawiajacym Zeusa w postaci labedzie kopulujacego z Leda. Dodam, ze wiekszosc gejow odznacza sie takze sklonnosciami do zoofilii.
Smierc Jezusa ma kluczowe znaczenie dla interpretacji chrzescijanstwa. Jesli bowiem ukrzyzowanie bylo swoistym lynczem narzuconym Pilatowi przez wrogi Jezusowi tlum Zydow, to musimy interpretowac misje Jezusa jako wroga religii zydowskiej, ktora zjednala mu fanatyczna nienawisc zydowskich mas. Tak interpretowane byly poczatki chrzescijanstwa w znanej niemieckiej dramtyzacji odgrywanej w teatralnej scenerii kazdego roku w miejscowosci Oberammergau. Prof. Crossan przypomnial w swej ksiazce wypowiedz A. Hitlera z 1942 r. o tym przedstawieniu:
“Ma wielkie znaczenie by sztuka o Pasji byla nadal odgrywana w Oberammergau; bo nigdy przedtem zagrozenie zydowskie nie zostalo sportretowane tak przekonywujaco jak w tej prezentacji tego co zdarzylo sie za Rzymian. Widzimy w tej sztuce Pilata, Rzymianina przewyzszajacego Zydow zarowno pod wzgledem rasowym jak intelektualnym, ze wydaje sie on stac jak niewzruszona, czysta skala posrodku calego owego bagna i brudu zydowskiego.” W opinii Prof. Crossana Pasja Gibsona zaprezentowala Jezusa jako “skale bardziej niewzruszona i bagno zydowskie jako brudniejsze niz to ktore przedstawiali autorzy Pasji z Oberammergau.” W 2006 r. kanadyjska prasa oskarzala Gibsona o sprowokowanie jego filmem wojny w Libanie i w Gazie. Sztuka zawsze byla wykorzystywana przez politykow, zwlaszcza sztuka nasycona nienawistna propaganda do okreslonych ludzi czy narodow.
Temu rzymskiemu wizerunkowi Jezusa zaprezentowanemu w filmie Gibsona Prof. Crossan przeciwstawil Jezua, ktory z pomoca Boga Biblii rzucil wyzwanie rzymskiemu imperium. Prof. Crossan uczynil to po mistrzowsku w bardzo prostym pytaniu. Pisze on: “Wyobrazcie sobie takie pytanie. W I wieku zyl czlowiek ktorego nazywano “Synem Boga” “Bogiem” “Bogiem z Boga”, ktorego tytuly brzmialy: “Pan”, “Odkupieciel” “Wyzwoliciel” i “Zbawiciel Swiata”. Kto byl tym czlowiekiem? Przygniatajaca wiekszosc pytanych odpowiedzialy bez wahania: Jezus z Nazaretu, bowiem wiekszosc chrzescijan jest przekonana, ze tytuly te zostaly utworzone i odniesione wylacznie do Chrystusa. Ale zanim narodzil sie Jezus wszytkie te tytuly byly zwiazane z osoba cesarza rzymskiego Augusta. Zastosowanie ich do “brudnego Zyda z Nazaretu” byloby rownoznaczne z politycznym puczem i zdrada panstwa najwyzszej rangi. Wszyscy przedstawiciele dynastii herodianskiej otrzymali swe nominacje na wladcow Judei z Rzymu, podobnie jak niegdys przywozono w teczkach z Moskwy nominacje dla najwyzszych dygnitarzy partyjnych w Warszawie. Wybor okrelonej osoby bez wczesniejszej aprobaty Biura Politycznego na Kremlu bylby poczytany za kontrrewolucje. No wiec jak to sie stalo, ze “brudny Zyd” z Nazaretu pokonal a nastepnie wyeliminowal z pamieci ludzkosci butnych “stalinowskich” bozkow urzedujacych w Rzymie? Stalo sie tak za sprawa Potegi Nauki Objawionej w Biblii przez Boga, ktory stworzyl niebo i ziemie. Dumny Rzym nigdy nie pogodzil sie z ta upokarzajaca kleska i czynil wszystko, by zniszczyc szacunek dla Nauki Boga Biblii, i w konsekwencji by zredukowac, jak to glosili funkcjonariusze kosciola rzymskiego, Boga chrzescijan do rozmiarow “karzelkowatego ciesli z Nazaretu” uposledzonego pod wzgledem rasowym i intelektualnym tak jak to nauczal A. Hitler. Nasuwa sie pytanie: w ktorej kategorii pomiescil Kosciol najnowsza statue Jezusa w Swiebodzinie? Ten Jezus ubrany jest jak rzymski senator, a nie jak ciesla z Nazaretu. Przekonacie sie o tym latwo gdy porownacie statue ze Swiebodzina z Jezusem przedstawionym w poprawionej scenografii Pasji z Oberammergau. http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-54912-3.html
http://blog.rp.pl/semka/2010/12/20/kosciol-ojca-wisniewskiego/#comment-34388
Szyfr O. L. Wisniewskiego
Zacytuje akapit z listu O. Wisniewskiego, ktory, w moim przekonaniu, ukazuje i polityczna i religijna range jego inicjatywy: “Jestem starym zakonnikiem, który nie czeka ani na pochwały, ani na godności, więc decyduję się powiedzieć zuchwale: nominacje biskupie w ostatnim dwudziestoleciu dość często wzbudzały zdziwienie. Biskupami zostawali kapłani wykształceni i prawdopodobnie święci, ale bardzo często nieumiejący skomunikować się z wiernymi. Czasem całe lata przebywali poza Polską i często nic wspólnego nie mieli z jakimkolwiek duszpasterstwem. Ktoś ostatnio powiedział mi: oni przemawiają, jakby byli z innego świata, a nie "spośród nas wzięci". Adresat tej krytyki nie zostal wyraznie okreslony i wielu czytelnikow tego listu nie uswiadomi sobie, ze owe “nominacje biskupie w ostatnim dwudziestoleciu” sa lekko zawoalowana krytyka personalenej polityki Jana Pawla II, bo na ten okres przypadal jego pontyfikat. Tych ktorzy poczuja sie zaszokowani takim “odkryciem” przekonam latwo cytatem identycznej kryki polityki tego samego papieza, ktora wyprzedzila uwagi polskiego dominikanina o cale piec lat.
Juz 5 kwietnia 2005 r. znany amerykanski autor Thomas Cahill opublikowal na lamach najwazniejszego dziennika amerykanskiego New York Timesa swoisty nekrolog Jana Pawla II, w ktorym zarzucil polskiemu papiezowi oczywisty sabotaz religijny dokonany poprzez jego niminacje biskupie w dosadnych slowach: ““Sytuacja jest katastrofalna. Kazdy moze wejsc do kosciola w niedziele, by sie przekonac, ze lawy, ktore niegdys byly zapelnione do ostatniego miejsca obecnie ukazuja gdzie niegdzie siwe glowy. Jan Pawel nie byl wielka religijna postacia. Jakze moglby nia byc? W przyszlosci, byc moze beda mu przypisywac jako zasluge zniszczenie jego Kosciola.”
Zwroce uwage, ze Leszek Kolakowski byl jedynym autorem polskim, ktory w swej ksiazeczce p.t. Mini wyklady o maksi sprawach wydanej przez Znak w 2004 r. podwazyl niekwestionowana przez nikogo innego “nadrosc naukowa” Jana Pawla II poprzez pominiecie jego nazwiska wsrod najwybitniejszych filozofow XX w. Ksiazeczka L. Kolakowskiego zostala wyrozniona doroczna Nagroda Jerozolimy przyznana mu w uznaniu za jego krytyke “represyjnych aspektow sowieckiego komunizmu i jego obrone ludzkiej wolnosci.” Th. Cahill zostal rowniez wyrazniony za jego dziela i jego krytyke polskiego papieza, gdy otrzymal stanowisko wykladowcy w jednej z uczelni Rzymu. Zwroce uwage, ze ksiazeczka Jana Pawla II Przekroczyc prog nadziei zostala wyrozniona przez administracuje B. Clintona zawrotnym honorarium w wys. $6 milionow. Jednakze moralna wartosc tego wyroznienia zostala zanegowana niedawna ekskomunika tego prezydenta z Kosciola Poludnowych Baptystow, ktorego byl czlonkiem. Zaaprobowanie przez tego prezydenta aborcji nawet w 9-tym miesiacu ciazu wzbudzilo horror nie tylko w USA.
Uswiadomie negatywne pod wzgledem religijnym znaczenie spuscizny naukowej Jana Pawla II juz samym tytulem ksiazki wydanej w USA Copernicus, Darwin & Freud z podtytulem Revolution in the History of Philosophy of Science opracowanej przez Prof. Friedla Weinerta i wydanej przez wydawnictwo Willey and Blackwell. Juz samo umieszczenie nazwiska Kopernika obok takich “gigantow” ateizmu jak Darwin i Freud uswiadamia rozmiar ateistycznego sabotazu dokonanego przez rehabilitacje Galileusza i ewolucjonizmu przeprowadzona przez Jana Pawla II. Temu samemu celowi sluzy blogs4brownback uswiadamiajacy ateistyczne implikacje heliocentryzmu. W moim artykule p.t. The Most Revealing Fact in the History of Heliocentrism wykazalem, ze filozoficzny heliocentryzm gloszony przez takich starozytnych astronomow jak Arystrach i Seleukus zostal odrzucony przez grecki oryginal Nowego Testamentu, lecz zostal przemycony do syryjskiego przekladu tzw. Peszitty.
http://blogs4brownback.wordpress.com/2007/07/05/run-and-hide-helioleftists/
Oto najwazniejsza teza ksiazki prof. F. Weinerta: “Od czasow Kanta przywyklismy opisywac rezultat dziela Kopernika jako 'kopernikowski zwrot'. Jest to bardzo uzteczny termin; kwalifikuje on osiagniecie Kopernika nie podnoszac go do rangi naukowej rewolucji.
“Since Kant it has become customary to describe the result of Copernicus' labor as a Copernican turn. This term is very useful; it marks the Copernican achievement without elevating it to the rank of a scientific revolution.”
W kontekscie tego artykulu warszawskie Centrum Nauki Kopernik musi byc uznana jako kontyuacja religijnego sabotazu Jana Pawla II skierowana do polskiej mlodziezy nieswiadomej religijnego znaczenia dziela Kopernika ani tym bardziej pseudo-naukowego znaczenia pontyfikatu Jana Pawla II.
List O. L. Wisniewskiego, w swietle najszerszego tla politycznego, trudno uznac ja jego osobista inicjatywe. Raczej jest on dowodem glebokiego niepokoju hierarchow polskiego Kosciola zepchnietych do glebokiej defensywy religijnymi inicjatywami Patriarchy Ortodoksyjnej Cerwki rosyjskiej, ktorej zagraniczne placowki mnoza sie jak grzyby po deszczu. A nie sa to placowki, ktore mozna zbyc jako nieistotne. Trudno uznac za nieistotne osiagniecie odzykanie przez Cerkiew kompleksu religijnego w Jerozolimie, czy nabycie rozleglej dzialki w centrum Paryza przeznaczonej pod budowe okazalej cerkwi, ktora swymi rozmiarami i planowana dzialanoscia ma zacmic meczet wznoszony przez muzulman w Nowym Jorku.
Takze niedawne zaproszenie Patriarchy przez przywodce Libanu Haririego do wlaczenia sie do negocjacji pokojowych na Bliskim Wschodzie dowodzi, ze chrzescijanie zyjacy na tym obszarze traktuja jako swojego obronce nie rzymskiego papieza, ktory nie reaguje na polityczne przesladowania jakim sa poddawani, ale wlasnie Patriarche Rosji.Ale religijne inicjatywy rosyjskiego Patriarchatu obejmuja nie tylko wznoszenie objektow sakralnych, z czym polski Kosciol moglby rywalizowac, ale, i to jest dla polskiego kosciola najgorsze, obejmuja takze sfere religijnej nauki. I wlasnie w tej dziedzinie rosyjski patriarcha okazuje sie rownie zuchwaly jak O. L. Wisniewski. No bo prosze, 10 stycznia 2008 r. w wywiadzie p.t. Biblia nazywa to grzechem obecny Patriarcha Cyryl odrzucil ewolucjonizm i w oczywistej polemice z Janem Pawlem II, ktory uznal ewolucjonizm za cos wiecej niz hipoteze przypomnial, ze byl czas, gdy “marksizm byl rowniez uznawany za jedyna poprawna i naukowo uzasadniona teorie.”
Rok pozniej rosyjski geolog Aleksander Lalamow wykazywal w swym wykladzie wygloszonym w Uniwiwersytecie sw. Piusa V w Rzymie! naukowa niemozliwosc ewolucjonizmu. Jest oczywiste, ze ten wyklad zostal zaaprobowany przez papieza Benedykta XVI i byl on nie tylko afrontem wobec Jana Pawla II, ale takze wobec polskiej nauki, ktora w 2006 r. ustami profesorow Uniwersytetu Warszawskiego glosila swiatu, ze “zaden rozumny naukowiec nie podwaza ewolucji.” W nastepnym wpisie opisze w jaki sposob wspomniany kompleks nabyty przez Cerkiew w Paryzu podwaza kopernikowski heliocentryzm. Zobaczymy jak polski Kosciol stawi czola owemu wyzwaniu.
Tuesday, December 21, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment