Dzieje Apostolskie wspominaja apostola imieniem Joses, ktoremu nadano przydomek Barnabas, ktory znaczyl “syn pocieszenia”. Na poczatku 18 w. pruski radca J.F. Cramer nabyl w Amsterdamie wloski rekopis noszacy dlugi tytul: Prawdziwa ewangelia Jezusa zwanego Chrystusem, nowego proroka zeslanego przez Boga na swiat: wedlug opisu Barnaby, jego apostola. Ale dopiero w 1907 ukazal sie pierwszy pelny angielski przeklad tego rekopisu. Rekopis przechowywany byl w Imperialnej Bibliotece w Wiedniuj, gdzie znajduje sie do dnia dzisiejszego.
Wydawcy angielskiego przekladu wierzyli, ze Ewangelia wg. Barnaby zostala napisana miedzy 14 i 16 w. przez chrzescijanina, ktora przeszedl na Islam. Jednak wedlug najnowszych badan przynajmniej niektore fragmenty tej “ewangelii” moga pochodzic z wczesnej judeo-chrzescijanskiej tradycji z Syrii czy Palestyny bliskiej tzw. Pseudo-Klementynom z wczesnego okresu chrzescijanskiego.
Podejrzewa sie, ze autorem owej ewangelii byl Fra Marino, inkwizytor Wenecji w okresie 1542-1550, ktory w popularnej legendzie znalazl ten tekst w bibliotece papieza Sykstusa V i po przeczytaniu go porzucil chrzescijanstwo i przyjal Islam. Innym podejrzanym jest Anselmo Turmeda pochodzacy z Majorki, ktory studiowal w Bolonii. W aytobiografii napisanej w latach 1383-1390 pisze on, ze byl ksiedzem zanim przyjal Islam pod imieniem Abd-Allah ibn Abd. Takie konwersje w renesansowych Wloszech byly zjawiskiem powszechnym jako ze od 1547 r. Wlosi posiadali przeklad Koranu i mogli go studiowac (Przypomne, ze polski przeklad Biblii dokonany przez ks. Wujka zostal opublikowany dopiero w 1593 r.). Te fakty pozwalaja lepiej zrozumiec wplywy arabskiej astronomii w dziele Kopernika, ktore musial sobie przyswoic w czasie swych studiow we Wloszech. W syryjskim przekladzie Nowego Testamentu Peszitta mlodzienczy Jezus odnaleziony przez jego rodzicow w swiatyni Jerozolimskiej wykladal rabinom heliocentryczna astronomie wypracowana przez niejakiego Seleukusa. Grecki oryginal Nowego Testamentu ani slowem nie wspomina o takim wykladzie.
Wiemy, ze tezy Kopernika zawarte w jego Comentariolusie przedstawione zostaly papiezowi Klemensowi VII w ogrodach watykanskich przez J. A. Widmanstadta, ktory w Wiedniu pracowal nad edycja syryjskiej Biblii. Fakt ow rzuca ciekawe swiatlo na geneze samego dziela Kopernika i entuzjastyczna akceptacje tego dziela przez najwyzsze kregi Watykanu. Dzielo Kopernika w polaczeniu z Ewangelia wg Barnaby pozwala zerknac glebiej w umyslowosci renesansowych hierarchow rzymskiego Kosciola i wiare jaka rzeczywiscie oni wyznawali i nadal wyznaja, co potwierdza kult Kopernika podtrzymywany i utrwalany szczegolnie w Polsce. Ewangelia wg Barnaby pozwala jednoznacznie wyjasnic owe zagadkowe zatajanie od wiekow nagrobkowego portretu Kopernika, na ktorym modli sie on do zydowskiego Zbawiciela. Prolog do Ewnaglii Barnaby odbiera Jezusowi tytul Mesjasza, bowiem tytul ten nalezy do Mahometa. Dla Barnaby Jezus nie jest tez Synem Bozym i tym samym nie moze byc Bogiem, jedna z osob Trojcy sw.: “...wielu zwiedzionych przez Szatana uluda falszywej poboznosci, glosza najbardziej bezbozna doktryne, nazywajac Jezusa Synem Bozym, odrzucajac obrzezanie nakazane przez Boga po wieki wiekow i pozwalajac na spozywanie nieczystych mies: wsrod nich takze znajduje sie Pawel, o czym wspominam nie bez zalu.”
Zasadsnicze wydarzenia z zycia Jezusa opisane w Ewangelii Barnaby podobne sa do wydarzen opisanych w kanonicznych ewangeliach. Gabriel zwiastuje Marii narodziny syna jak w ewangelii Lukasza, magowie skladaja wizyte Jezusowi jak w ewangelii Mateusza, znajdujemy tez opis ucieczki jozefa i Marii do egiptu. ale nie znajdujemy wzmianki o chrzcie Jezusa przez Jana Chrzciciela, co tlumaczy sie zapewne teza, ze Jezus nie ma zwiastuna, bo on sam jest zwiastunem prawdziwego mesjasza, jakim jest Mahomet.
W Ewangelii wg. Barnaby Jezus konsekwentnie neguje swa boskosc, co takze wyrazil w swych slowach przekazanych w ewangelii Marka: “Nie nazywaj mnie dobrym, bo tylko Bog jest dobry.” Zasadnicza nauka Ewangelii wg Barnaby wyrazona zostala w ustepie, gdzie Jezus opowiada swym uczniom o Stworzeniu i upadku w grzech. Adam po swym stworzeniu widzi w powietrzu napis gloszacy muzulmanskie wyznanie wiary: “Jest tylko jeden Bog, i Mahomet jest prorokiem Boga” (rozdz. 39). Nadto Jezus zapewnia Jakuba w rozdz. 43, ze mesjasz wywodzi sie nie od Izaaka, jak wierza Zydzi, ale od Iszmaela, od ktorego bedzie pochodzil jedyny i prawdziwy Mesjasz – Mahomet. Odpowiedno do takiej nauki czytamy, ze Bog nakazal Abrahamowi zlozenie ofiary nie z Izaaka, ale z Ishmaela. I wreszcie Jezus oznajmia, ze zobaczyl w widzeniu Mahometa i wykrzykuje: “O Mahomecie, Niech Bog bedzie z Toba i niech uczyni mnie on godnym rozwiazania sznurowek twych butow, bo dzieki temu stane sie wielkim prorokiem i swietym mezem Boga.”
Ewangelia wg. Barnaby ma dla Muzulman szczegolne znaczenie. Odbierajac Jezusowi range Syna Bozego i drugiej osoby Trojcy swietej pozwala ona im oderwac chrzescijanstwo od jego biblijnych korzeni i jednoczesnie odebrac Biblii range Pisma objawionego przez Boga, z ktorego nie moze byc odjetani “ani jota.” Heliocentryzm zaaprobowany w syryjskim przekladzie Nowego Testamentu zostal narzucony chrzescijanskiej Europie juz przez Averroesa za posrednictwem Tomasza z Akawinu i ostetcznie M. Kopernika. Tym samym dla niezliczonych, wspolczesnych komentarorow Koranu Biblia z jej obrona geocentryzmu uchodzi za dzielo nieokrzesanego, barbarzynskiego narodu, podobnie jak to glosza niezliczeni politrucy Zachodu sowicie wynagradzani za ich darwinowska religie. Wbrew faktom udowadniaja oni glupote hebrajskiej Biblii gloszac, iz uczy ona, ze ziemia jest plaskim krazkiem. Jest to oczywiste klamstwo, ktore nie ma potwierdzenia w Starym Testamencie. Rzymscy politycy, ktorzy pisali Nowy Testament wlozyli w usta Jezusa aprobate dla wizji swiata w ksztalciew wysokiej gory, z ktorej moza zobaczyc wszystkie krolestwa swiata. Ta wizja swiata zostala zaczerpnieta z dziela Plutarcha p.t. O Ozyrysie i o Izydzie w w ktorym bog slonce Ra kusi faraona Achenatena nagroda wladzy nad swiatem wzamian za przywrocenie jego wladzy nad swiatem. Kopernik przywrocil bogu slonce jego wladze nad swiatem, ale czy otrzymal wzamian podobna wladze dla siebie? Czy Centrum Nauki Kopernik, ktorego inauguracja zaplanowana jest na jesien tego roku stanie sie politycznym osrodkiem, z ktorego bedzie zarzadzany nowy Globalny System Polityczny obejmujacy caly swiat, ktoremu zostanie podporzadkowany takze Watykan i Mekka? Przekonamy sie za kilka miesiecy, czy swiat uwierzy ze w Warszawie jest wysoka gora, z ktorej widac wszystkie krolestwa i republiki swiata W Moskwie przygotowywana jest obecnie miedzynardowa wyprawa na Marsa, a poniewaz wsrod potencjalnych astronautow nie ma nastepcy Hermaszewskiego, ktory zabralby na poklad dzielo Kopernika, moze ktos inny zabierze ow portret Kopernika modlacego sie do zydowskiego Zbawiciela. Upadnie wiara i w ewangelie wg Barnaby i w boga slonce Kopernika znanego w Syrii pod imieniem Al Alah, badz Baal. Tego Baala do dnia dzisiejszego wyznaja Palestynczycy.
Polityka i rehabilitacja Galileusza
Mnich Tomaso Campanella w jego dziele Apologia pro Galileo (Obrona Galileusza. Frankfurt 1623) wyrazil swe glebokie przekonanie, ze obserwacje Galileusza niewidzialnych czesci ksiezyca byly inspirowane ta sama wiara, ktora dyktowala Mahometowi jego opisy niezliczonych zastepow dziewic zamieszkujacych “ciala niebieskie” ewoluujacych z czterech filozoficznych elementow. Pisal on:
“Galileo twierdzi, ze woda istnieje na ksiezycu i na innych planetach. Te ciala nie podlegaja procesowi rozkladu, bo czyz wszyscy scholastycy nie sa zgodni z Arystotelesem, ze “ciala” te trwaja bez zmian przez wszystkie wieki? Opisuje on glebe i gory na ksiezycu i innych globach niebieskich szkalujac w ten sposob siedziby aniolow i pomniejszajac nasza nadzieje co sie tyczy Nieba. Jesli cztery elementy, ktore tworza nasz swiat istnieja rowniez w gwiazdach, to z doktryny Galileusza wynika, zgodnie z nauka Mahometa, ze istnieje wiele swiatow z ziemiami i morzami i ludzkimi mieszkancami. W surze Fatiha Allah jest nazywany “Panem Swiatow”. Jednak, Pismo mowi tylko o jednym swiecie i o jednym stworzonym czlowieku, co znaczy, ze wiara Galileusza jest sprzeczna z Pismem. Pomine bez komentarza opinie, ze Galileusz odnowil herezje, ze Chrystus musi odpokutowac za ludzi, ktorzy zamieszkuja gwiazdy i musi tam znow umrzec....”
Innymi slowy Galileusz, swiadom inspiracji Islamu dla dziela Kopernika rozbudowal, czy tez uzupelnil jego heliocentryzm elementami religijnymi, ktore nigdy nie zostaly wlaczone do religii chrzescijanskiej, mimo, ze wczesny heretyk Syryjczyk Marcjon zanegowal zydowskie pochodzenie Jezusa “wedlug jego ciala” piszac, ze byl on kosmita, przybyszem z odleglego kosmosu, ktory zstapil na ziemie w okresie panowania cesarza Tyberiusza. To wlasnie owa heretycka nauka Marcjona zainspirowala kosmiczna podroz Mahometa na koniu ze wzgorza jerozolimskiego. Kosmologia Koranu jest kosmologia greckich filozofow materialistycznych, ktorzy wyjasniali powstanie swiata poprzez ewolucje filozoficznych elementow, a nie stworczym aktem Boga, jak to glosi Biblia.
Rehabilitacja Galileusza, ktorej plan zglosil Jan Pawel II juz w 1979 r. miescila sie w religijnym ekumenizmie II Soboru Watykanskiego, w jego otwarciu ku Islamowi i doprowadzila papieza do jego kulminacyjnego aktu jakim byl pocalunek zlozony na Koranie, ktory religijnie usankcjonowal samobojcze ataki paletynskich dzieci wzmocnionych w ich wierze w posmiertna nagrode opisana na kartach Koranu. Islamizacja chrzescijanstwa zainicjowana w dobie Renesansu za sprawa oczywistego falszerstwa p.t. Ewangelia Barnaby i wloskiej edycji Koranu opublikowanej dwa lata po publikacji dziela Kopernika doprowadzila a latach 1970-tych do wypracowania politycznej koncepcji tzw. Eurabii, czyli Europy zjednoczonej z krajami islamskimi polozonymi nad Morzem Srodziemnym. Wtrace, ze w owej Eurabii jest zawsze miejsce dla gastarbajterow z krajow arabskich, ale nie ma miejsca dla Polakow i ich sasiadow z Europy wschodniej. Nic dziwnego, ze liczba muzulmanow w Europie zachodniej dorownala liczbie mieszkancow Polski. Jest dla nich nie tylko praca ale i bezplatne egzemplarze wspomnianej Ewangelii Barnaby, ktora podwaza wiele dogmatow religii chrzescijanskiej.
Jak wszytkie inicjatywy polityczne Watykanu takze rehabilitacja Galileusza nie jest wolna od sprzecznosci, ktore wzajemnie sie wykluczja; ale takze zawiera momenty, ktore winny pobudzic niepokoj w ojczyznie Jana Pawla II.
Papiez zrehabilitowal Galileusza nie czekajac na wyniki badan historycznych specjalnej Komisji, ktora powolal w tym wlasnie celu w 1979 r. pod przewodnictwem francuskiego hierarchy kard. Pouparda. Uczynil to poslugujac sie jako wsparciem naukowym autorytetem radzieckiego fizyka Sacharowa, ktory w lutym 1989 r. otrzymal doktorat honoris causa od uniwersytetu bolonskiego. Rektor tej uczelni stwierdzil w czasie ceremonii: “Nie przypadkiem Sacharow zostal umieszczony w towarzystwie Kopernika, Galileusza i G. Bruna. Nie przypadkiem ksiazka wybrana na te cermonie stal sie Dialog o dwoch wielkich systemach swiata Galileusza.
Tego samego roku, kilka miesiecy pozniej 22 wrzesnia papiez zglosi zjadliwa krytyke potepienia Galileusza przez Kosciol katolicki: “Galileusz, ktorego badania naukowe od samego poczatku byly przedmiotem atakow Kosciola uznawany jest dzis przez wszystkich za tworce metodologii badan naukowych prowadzacej w procesie pozyskiwania wiedzy o swiecie natury.” Wtrace, ze juz Kartezjusz odrzucil empiryzm Galileusza.
15 marca 1990 r. Kard. Jozef Ratzinger podczas swej wizyty w Parmie zglosil mniej entuzjastyczna opinie o Galilusza powolujac sie na autriackiego filozofa P. Feyerabenda: “Za zycia Galileusza Kosciol pozostal bardziej wierny rozumowi niz sam Galileusz. Proces Galileusza by uzasadniony i sprawiedliwy.” (Cytuje za Corriere della Sera, March 30, 1990; 30 Dias, January 1993, p. 34.) Ta wypowiedz nie mogla przerwac wszczetego procesu rehabilitacji zmusila jednak papieza do istotnej zmiany jego ostatecznej oceny wygloszonej do czlonkow Papieskiej Akademii nauk.W wystapieniu tym Jan Pawel II przyznal, ze nie podziela juz zdecydowanego pogladu jaki wyrazil podczas swej wizyty w Pizie. Uznawszy, ze istnieje powszechna niepewnosc co sie tyczy granic nauki i filozfii w XVII w. oswiadczyl: “Jak wiekszosc jego przeciwnikow, Galileusz nie dostrzegal roznicy miedzy tym co stanowilo naukowe centrum zjawisk naturalnych a filozoficznymi rozwazaniami o naturze ktore za tym ida.(John Paul II, L’Osservatore Romano, November 1, 1992). W tych slowach Jan Pawel II oddal sprawiedliwosc tym wszystkim, ktorzy wskazywali, ze proces Gallileusza byl usprawiedliwiony faktem, ze badaniami swymi wykroczyl poza kompetencje scislej nauki i wkroczyl na obszar zarezerwowany wylacznie dla teologow.
Tak jak to wyrazil kard. Dini, znany teolog, do ktorego Galileusz zwrocil sie o rade: “Mimo, ze teoria Kopernika jest 'mozliwa', to jednak nie zostala ona dowiedziona...Zglosil ja jako hipoteze matematyczna. W kazdym razie, odradzam ci wdawania sie w teologiczne klotnie co sie tyczy negacji tekstow Pisma.” Prof. Nicola Cabibbo, byly prezydent Wloskiego Instytutu Fizyki Nuklearnej tak podsumowal cala sprawe: “Galileusz nie zostal potepiony za jego tezy naukowe, ale dlatego, ze chcial on formulowac teologie.(Nicola Cabibbo, 30 Dias, January 1993, p. 33)
Islamscy szowinisci, ktorzy chca przekonac swiat, ze Koran zawiera wszystkie osiagniecia wspolczesnej nauki i kpia z “glupoty” Biblii, ktora rzekomo zdradza wyrazenie “slupy ziemi” nie posiadaja zbyt glebokiej wiedzy o geologii ziemi, co udokumentowalem w moim blogu: http://thesciencedelusion.blogspot.com/2010/04/biblical-geology-vs-darwin.html. Polecam tez wideo zamieszcone w The Daily Telegraph o biblijnej pladze zab jak nawiedzila Grecje:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/greece
Krotki traktat o Filozofii Heliocentryzmu albo,
Philosophia Sensibus Demonstrata
Zmysly i demonstracje, to najlepsze miejsce od ktorego nalezy zaczynac badajac nature (Galileusz w Liscie do Ksieznej Krystyny Toskanskiej)
Dzieki jego intuicji jako blyskotliwego fizyka i polegajac na roznych argumentach Galileusz, ktory praktycznie rzecz ujmujac wynalazl metode eksperymentalna zrozumial dlaczego tylko slonce moze funkcjonowac jako srodek znanego wtedy swiata, czyli systemu planetarnego. Blad teologow owego czasu, ktorzy uznawali centralna pozycje ziemi polegal na tym, ze sadzili oni, iz nasze zrozumienie struktury fizycznego swiata zostalo narzucone nam , do pewnego stopnia, przez doslowne znaczenie Pisma Swietego...
– Pope John Paul II, L'Osservatore Romano N. 44 (1264) - November 4, 1992
Wiedza nie moze polegac na naszych zmyslach (Renee Descartes)
Sprawdzcie wasze zmysly:
czy ziemia wydaje sie wam obracac na jej osi?
Czy slonce wydaje sie krazyc wokol ziemi?
-swiat wydaje sie byc x, lecz naprawde jest y.
"Gdybysmy chcieli byc pewni, ze mamy racje we wszystkim, winnismy byc gotowi do przyjecia tej zasady: Bede wierzyl, ze biale, ktore widze jest czarne, jesli tak to definiuje Kosciol.” (Ignacy Loyola Jezuici, rodpowiedz na racjonalistyczny swiatpoglad, “Zolnierze Chrystusa"). To Jezuici puscili w obieg fraze o Koperniku “Wstrzymal slonce, ruszyl ziemie...” Nie ma w niej ani slowa o dowiedzeniu czegokolwiek w mysl zasadyRoma locuta, causa finita. Wszyscy heliocentrycy maja jezuickie umyslowosci.
“Nadal pamietam go w jego klasycznym kawalku z wczesnych lat '90-tych, powiedzial znany komik George Carlin co sie tyczy deklaracji z 1992 r., ze Kosciol popelnil blad potepiajac Galileusza. “No i macie tego chlopa wystepujacego w telewizji na calym swiecie oglaszajacego proklamacje, ze slonce nie obiega ziemi. Ryczalem ze smiechu az lzy splywaly mi po policzkach.”
“Papiez zawsze wracal do tego materialu o seksie,” powiedzial rezyser Woody Allen. “Mial on ten szalony, specjalny sposob patrzenia na swiat. Zdecydowanie uznaje, ze znajduje sie pod jego wplywem.”
“Ten papiez stworzyl wiecej swietych niz wszyscy poprzedni papieze razem wzieci. I zaden inny papiez nie podrozowal tak czesto jak on. Aktor z krwi i kosci uwielbia podrozowac ze swa rola. Zabawial audiencje w 117 krajach i spotykal sie z setkami przywodcow swiatowych nie wylaczajac Augusto Pinocheta i Fidela Castro.”
The Johns Hopkins University Press
James Warner - Infallible Apologies Infallible Apologies James Warner
Papiez Jan Pawel II zglosil blisko 100 apologii w czasie swego pontyfikatu. Wyglosil owe oswiadczenia w imieniu Kosciola Katolickiego za tych, ktorzy zgrzeszyli w jego imieniu poczynajac od amerykanskich pedofilow az po grzeszne uczynki wczesniejszych czasow. Podobnie jak liczba swietych, ktorych kanonizowal, ta ilosc apologii jest bez precedensu; odwolywala sie do nadnaturalnego autorytetu Kosciola, by wzmocnic jej wspolczesne odniesienie. Podczas, gdy wiekszosc tych apologii przyciagnela malo uwagi, uniewaznienie wyroku Inkwizycji przeciwko Galileuszowi z 1992 r. i jubileuszowe apologie z 2000r. Nabraly rozglosu i ujawnily sprzecznosci w owej papieskiej mea culpa.
Friday, July 9, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment