Mnich Tomaso Campanella w jego dziele Apologia pro Galileo (Obrona Galileusza. Frankfurt 1623) wyrazil swe glebokie przekonanie, ze obserwacje Galileusza niewidzialnych czesci ksiezyca byly inspirowane ta sama wiara, ktora dyktowala Mahometowi jego opisy niezliczonych zastepow dziewic zamieszkujacych “ciala niebieskie” ewoluujacych z czterech filozoficznych elementow. Pisal on:
“Galileo twierdzi, ze woda istnieje na ksiezycu i na innych planetach. Te ciala nie podlegaja procesowi rozkladu, bo czyz wszyscy scholastycy nie sa zgodni z Arystotelesem, ze “ciala” te trwaja bez zmian przez wszystkie wieki? Opisuje on glebe i gory na ksiezycu i innych globach niebieskich szkalujac w ten sposob siedziby aniolow i pomniejszajac nasza nadzieje co sie tyczy Nieba. Jesli cztery elementy, ktore tworza nasz swiat istnieja rowniez w gwiazdach, to z doktryny Galileusza wynika, zgodnie z nauka Mahometa, ze istnieje wiele swiatow z ziemiami i morzami i ludzkimi mieszkancami. W surze Fatiha Allah jest nazywany “Panem Swiatow”. Jednak, Pismo mowi tylko o jednym swiecie i o jednym stworzonym czlowieku, co znaczy, ze wiara Galileusza jest sprzeczna z Pismem. Pomine bez komentarza opinie, ze Galileusz odnowil herezje, ze Chrystus musi odpokutowac za ludzi, ktorzy zamieszkuja gwiazdy i musi tam znow umrzec....”
Innymi slowy Galileusz, swiadom inspiracji Islamu dla dziela Kopernika rozbudowal, czy tez uzupelnil jego heliocentryzm elementami religijnymi, ktore nigdy nie zostaly wlaczone do religii chrzescijanskiej, mimo, ze wczesny heretyk Syryjczyk Marcjon zanegowal zydowskie pochodzenie Jezusa “wedlug jego ciala” piszac, ze byl on kosmita, przybyszem z odleglego kosmosu, ktory zstapil na ziemie w okresie panowania cesarza Tyberiusza. To wlasnie owa heretycka nauka Marcjona zainspirowala kosmiczna podroz Mahometa na koniu ze wzgorza jerozolimskiego. Kosmologia Koranu jest kosmologia greckich filozofow materialistycznych, ktorzy wyjasniali powstanie swiata poprzez ewolucje filozoficznych elementow, a nie stworczym aktem Boga, jak to glosi Biblia.
Rehabilitacja Galileusza, ktorej plan zglosil Jan Pawel II juz w 1979 r. miescila sie w religijnym ekumenizmie II Soboru Watykanskiego, w jego otwarciu ku Islamowi i doprowadzila papieza do jego kulminacyjnego aktu jakim byl pocalunek zlozony na Koranie, ktory religijnie usankcjonowal samobojcze ataki paletynskich dzieci wzmocnionych w ich wierze w posmiertna nagrode opisana na kartach Koranu. Islamizacja chrzescijanstwa zainicjowana w dobie Renesansu za sprawa oczywistego falszerstwa p.t. Ewangelia Barnaby i wloskiej edycji Koranu opublikowanej dwa lata po publikacji dziela Kopernika doprowadzila a latach 1970-tych do wypracowania politycznej koncepcji tzw. Eurabii, czyli Europy zjednoczonej z krajami islamskimi polozonymi nad Morzem Srodziemnym. Wtrace, ze w owej Eurabii jest zawsze miejsce dla gastarbajterow z krajow arabskich, ale nie ma miejsca dla Polakow i ich sasiadow z Europy wschodniej. Nic dziwnego, ze liczba muzulmanow w Europie zachodniej dorownala liczbie mieszkancow Polski. Jest dla nich nie tylko praca ale i bezplatne egzemplarze wspomnianej Ewangelii Barnaby, ktora podwaza wiele dogmatow religii chrzescijanskiej.
Jak wszytkie inicjatywy polityczne Watykanu takze rehabilitacja Galileusza nie jest wolna od sprzecznosci, ktore wzajemnie sie wykluczja; ale takze zawiera momenty, ktore winny pobudzic niepokoj w ojczyznie Jana Pawla II.
Papiez zrehabilitowal Galileusza nie czekajac na wyniki badan historycznych specjalnej Komisji, ktora powolal w tym wlasnie celu w 1979 r. pod przewodnictwem francuskiego hierarchy kard. Pouparda. Uczynil to poslugujac sie jako wsparciem naukowym autorytetem radzieckiego fizyka Sacharowa, ktory w lutym 1989 r. otrzymal doktorat honoris causa od uniwersytetu bolonskiego. Rektor tej uczelni stwierdzil w czasie ceremonii: “Nie przypadkiem Sacharow zostal umieszczony w towarzystwie Kopernika, Galileusza i G. Bruna. Nie przypadkiem ksiazka wybrana na te cermonie stal sie Dialog o dwoch wielkich systemach swiata Galileusza.
Tego samego roku, kilka miesiecy pozniej 22 wrzesnia papiez zglosi zjadliwa krytyke potepienia Galileusza przez Kosciol katolicki: “Galileusz, ktorego badania naukowe od samego poczatku byly przedmiotem atakow Kosciola uznawany jest dzis przez wszystkich za tworce metodologii badan naukowych prowadzacej w procesie pozyskiwania wiedzy o swiecie natury.” Wtrace, ze juz Kartezjusz odrzucil empiryzm Galileusza.
15 marca 1990 r. Kard. Jozef Ratzinger podczas swej wizyty w Parmie zglosil mniej entuzjastyczna opinie o Galilusza powolujac sie na autriackiego filozofa P. Feyerabenda: “Za zycia Galileusza Kosciol pozostal bardziej wierny rozumowi niz sam Galileusz. Proces Galileusza by uzasadniony i sprawiedliwy.” (Cytuje za Corriere della Sera, March 30, 1990; 30 Dias, January 1993, p. 34.) Ta wypowiedz nie mogla przerwac wszczetego procesu rehabilitacji zmusila jednak papieza do istotnej zmiany jego ostatecznej oceny wygloszonej do czlonkow Papieskiej Akademii nauk.W wystapieniu tym Jan Pawel II przyznal, ze nie podziela juz zdecydowanego pogladu jaki wyrazil podczas swej wizyty w Pizie. Uznawszy, ze istnieje powszechna niepewnosc co sie tyczy granic nauki i filozfii w XVII w. oswiadczyl: “Jak wiekszosc jego przeciwnikow, Galileusz nie dostrzegal roznicy miedzy tym co stanowilo naukowe centrum zjawisk naturalnych a filozoficznymi rozwazaniami o naturze ktore za tym ida.(John Paul II, L’Osservatore Romano, November 1, 1992). W tych slowach Jan Pawel II oddal sprawiedliwosc tym wszystkim, ktorzy wskazywali, ze proces Gallileusza byl usprawiedliwiony faktem, ze badaniami swymi wykroczyl poza kompetencje scislej nauki i wkroczyl na obszar zarezerwowany wylacznie dla teologow.
Tak jak to wyrazil kard. Dini, znany teolog, do ktorego Galileusz zwrocil sie o rade: “Mimo, ze teoria Kopernika jest 'mozliwa', to jednak nie zostala ona dowiedziona...Zglosil ja jako hipoteze matematyczna. W kazdym razie, odradzam ci wdawania sie w teologiczne klotnie co sie tyczy negacji tekstow Pisma.” Prof. Nicola Cabibbo, byly prezydent Wloskiego Instytutu Fizyki Nuklearnej tak podsumowal cala sprawe: “Galileusz nie zostal potepiony za jego tezy naukowe, ale dlatego, ze chcial on formulowac teologie.(Nicola Cabibbo, 30 Dias, January 1993, p. 33)
Islamscy szowinisci, ktorzy chca przekonac swiat, ze Koran zawiera wszystkie osiagniecia wspolczesnej nauki i kpia z “glupoty” Biblii, ktora rzekomo zdradza wyrazenie “slupy ziemi” nie posiadaja zbyt glebokiej wiedzy o geologii ziemi, co udokumentowalem w moim blogu: http://thesciencedelusion.blogspot.com/2010/04/biblical-geology-vs-darwin.html. Polecam tez wideo zamieszcone w The Daily Telegraph o biblijnej pladze zab jak nawiedzila Grecje:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/greece
Krotki traktat o Filozofii Heliocentryzmu albo,
Philosophia Sensibus Demonstrata
Zmysly i demonstracje, to najlepsze miejsce od ktorego nalezy zaczynac badajac nature (Galileusz w Liscie do Ksieznej Krystyny Toskanskiej)
Dzieki jego intuicji jako blyskotliwego fizyka i polegajac na roznych argumentach Galileusz, ktory praktycznie rzecz ujmujac wynalazl metode eksperymentalna zrozumial dlaczego tylko slonce moze funkcjonowac jako srodek znanego wtedy swiata, czyli systemu planetarnego. Blad teologow owego czasu, ktorzy uznawali centralna pozycje ziemi polegal na tym, ze sadzili oni, iz nasze zrozumienie struktury fizycznego swiata zostalo narzucone nam , do pewnego stopnia, przez doslowne znaczenie Pisma Swietego...
– Pope John Paul II, L'Osservatore Romano N. 44 (1264) - November 4, 1992
Wiedza nie moze polegac na naszych zmyslach (Renee Descartes)
Sprawdzcie wasze zmysly:
czy ziemia wydaje sie wam obracac na jej osi?
Czy slonce wydaje sie krazyc wokol ziemi?
-swiat wydaje sie byc x, lecz naprawde jest y.
"Gdybysmy chcieli byc pewni, ze mamy racje we wszystkim, winnismy byc gotowi do przyjecia tej zasady: Bede wierzyl, ze biale, ktore widze jest czarne, jesli tak to definiuje Kosciol.” (Ignacy Loyola Jezuici, rodpowiedz na racjonalistyczny swiatpoglad, “Zolnierze Chrystusa"). To Jezuici puscili w obieg fraze o Koperniku “Wstrzymal slonce, ruszyl ziemie...” Nie ma w niej ani slowa o dowiedzeniu czegokolwiek w mysl zasadyRoma locuta, causa finita. Wszyscy heliocentrycy maja jezuickie umyslowosci.
“Nadal pamietam go w jego klasycznym kawalku z wczesnych lat '90-tych, powiedzial znany komik George Carlin co sie tyczy deklaracji z 1992 r., ze Kosciol popelnil blad potepiajac Galileusza. “No i macie tego chlopa wystepujacego w telewizji na calym swiecie oglaszajacego proklamacje, ze slonce nie obiega ziemi. Ryczalem ze smiechu az lzy splywaly mi po policzkach.”
“Papiez zawsze wracal do tego materialu o seksie,” powiedzial rezyser Woody Allen. “Mial on ten szalony, specjalny sposob patrzenia na swiat. Zdecydowanie uznaje, ze znajduje sie pod jego wplywem.”
“Ten papiez stworzyl wiecej swietych niz wszyscy poprzedni papieze razem wzieci. I zaden inny papiez nie podrozowal tak czesto jak on. Aktor z krwi i kosci uwielbia podrozowac ze swa rola. Zabawial audiencje w 117 krajach i spotykal sie z setkami przywodcow swiatowych nie wylaczajac Augusto Pinocheta i Fidela Castro.”
The Johns Hopkins University Press
James Warner - Infallible Apologies Infallible Apologies James Warner
Papiez Jan Pawel II zglosil blisko 100 apologii w czasie swego pontyfikatu. Wyglosil owe oswiadczenia w imieniu Kosciola Katolickiego za tych, ktorzy zgrzeszyli w jego imieniu poczynajac od amerykanskich pedofilow az po grzeszne uczynki wczesniejszych czasow. Podobnie jak liczba swietych, ktorych kanonizowal, ta ilosc apologii jest bez precedensu; odwolywala sie do nadnaturalnego autorytetu Kosciola, by wzmocnic jej wspolczesne odniesienie. Podczas, gdy wiekszosc tych apologii przyciagnela malo uwagi, uniewaznienie wyroku Inkwizycji przeciwko Galileuszowi z 1992 r. i jubileuszowe apologie z 2000r. Nabraly rozglosu i ujawnily sprzecznosci w owej papieskiej mea culpa.
Saturday, May 29, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment