Solarna teologia M. Kopernika
1.
Od samego poczatku obecne byly w chrzescijanstwie dwie zasadnicze i przeciwstawne sobie tendencje ksztaltowane przez ich stosunek to religijnej spuscizny zydowskiej Biblii. Zydowscy wyznawcy Jezusa pozostawali wierni Nauce Mojzesza i jej potwierdzeniu w slowach samego Jezusa, ze ani “jota nie zginie z Pisma...”, lecz ugrupowanie chrzescijan wywodzacych sie z niezydowskich wyznawcow Jezusa sklanialo sie ku pogladom Syryjczyka Marcjona, ktory glosil, ze Bog Jezusa nie mial nic wspolnego z Bogiem Starego Testamentu. Podczas chrztu Jezus zostal, rzekomo, zaadoptowany przez tego innego Boga i jego zadaniem stalo sie przezwyciezenie praw Starego Testamentu i co za tym szlo samego Boga tego Pisma uznanego za zlego. Poglady Marcjona zostaly oficjalnie odrzucone w Rzymie, ale jego idea skomponowania antologii pism odrebnej od pism Starego Testamentu zaowocowala ostatecznie kanonem Nowego Testamentu, w ktorym mozna znalezc echa pogladow Marcjona jak np.werset 44 w rozdziale ewangelii sw. Jana, w ktorym w usta Jezusa wlozono nauke Marcjona, ze Bog Zydow jest morderca i diablem.
Laczy sie logiczne z tym wersetem prolog do owej ewangelii, w ktorym Jezus utozsamiony zostal z Logosem (Slowem, ktore stalo sie cialem) pojeciem dobrze znamym nie tylko z greckiej filozofii. Miliony wiernych, ktorzy nie sa swiadomi owych filozoficznych zawilosci Jezus ktory urodzil sie w Judei i zostal obrzezany przez jego matke zgodnie z nakazem Prawa Mojzeszowego i ktory z krzyza przemowiel po hebrajsku cytujac jeden z psalmow jest Zydem, a jego Ojcem jest Bog, ktory wyprowadzil jego narod z niewoli egipskiej.
Atoli wczesna ikonografia chrzescijanska utrwalona w rzymskich katakumbach przedstawia Jezusa nie jako zydowskiego Nauczyciela, ale jako poganskiego boga slonce powozacego kwadryga na podobienstwo greckiego Heliosa, czy Apolla. Ta ikonografia byla kontynuacja religii Niezwyciezalnego boga slonce (Sol Invictus), jaka zaprowadzil w Rzymie dwa wieki wczesniej cesarz Elagabal, ktory byl syryjskim kaplanem Najwyzszego Boga slonce (El Gabal). Oczywiscie religijne nauki utrwalone w owej ikonografii nigdy nie byly oficjalne gloszone przez rzymskich papiezy, co nie znaczy, ze nie mialy one swych zwolennikow wsrod najwyzszych ranga hierarchow Kosciola. Tacy wlasnie hierarchowie kryli sie za finansowaniem badan Kopernika i ostatecznie za promocja jego dziela wyrazona w odpowiedniej przedmowie do tego dziela.
Pozostali oni wierni naukom wyrazanych we wczesnych chrzescijanskich hymnach do Chrystusa, w ktorych Jezus utozsamiany byl z bogiem slonce Apollinem:
Badz pozdrowiony, prawdziwy Apollinie, wzniosly Paianie
Zabojco smoka swiata podziemi!
Solarna teologia Kopernika nie jest bez historycznych korzeni; wyraza ona zasadniczo te sama nauke jaka utrwalona zostala w tzw. Kredzie nicejskim, w ktorym odzywaja sie echem nauki Persa Maniego, ktore byly przekazywane przez jego wyznawcow skupionych w sekcie tzw. Manichejczykow, do ktorej poczatkowo nalezal rowniez sw. Augustyn. Mani, ktory zgodnie z odwieczna iranska tradycja uznawal slonce za boga glosil, ze to co bylo w lonie Dziewicy bylo czastka substancji Boga, ktora zostala od Niego oddzielona i wcielila sie w osobe Jezusa. Ta nauka byla zinspirowana staroegipska teologia, ktora glosila, ze ludzie wylaniali sie z oczu Ra, natomiast podrzedniejsi bogowie wylaniali sie z jego ust (logos!). Identyczna nauka wyrazona zostala w chrzescijanskiej ikonografii. W rekopisie Zycia naszej Pani z XIV w. znjdujemy ilustracje wykonana przez flamandzkiego artyste przedstawiajaca Niepokalane Poczecie: z prawego oka Boga wybiegaja niby promienie sloneczne, ktore “plodza” syna w lonie matki. W solarnym hymnie faraona Achenatona czytamy:
Ty sprawiasz, ze nasienie rozwija sie w kobietach,
Ty zmieniasz wode w ludzi,
Ty utrzymujesz przy zyciu syna w lonie matki.
Sw. Augustyn zwalczal takie nauki argumentujac w ks. V, 11: “gdyby wasze afekty skupione byly na tym co dobre intelektualnie, a nie na materialnych formach, nie oddawalibyscie czci materialnemu sloncu jako boskiej substancji i swiatlu madrosci, co, jak wszyscy widza, czynicie, a ja tylko wspominam mimochodem.” W oslawionym wersecie w dziele kopernika wyrazona zostala wlasnie nauka potepiona przez sw. Augustyna:
“In medio vero omnium residet Sol. Quis enim in hoc pulcherimo templo lampadam hanc in aio vel meliori loco poneret, quam unde totum simul possit illuminare. Siquidem non inepte quidam lucernam mundi, alii mentem, alii rectorem vocant. Trismegistus visibilem Deum, Sophoclis Electra intuente omnia. Ita profecto tanquam in solio regali Sol residens circum agentem gubernat Astrorum familiam.” – De revolutionibus I, 10.
Ten materialny bog Kopernika nazwany przez niego Rozumem swiata i widzialnym Bogiem sprowokowal jednego z wczsenych krytykow do takiej opinii: “Kopernik pod wplywem ekstatycznych przezyc wierzyl, ze objawil on w naukowy sposob bostwo i jednoczesnie jego fizyczna nature.” Włoski historyk Benedetto Varchi odnotował że biskup Faencji, Monsignor Cheri zmarł podczas stosunku homoseksualnego z nieprawym synem Papieża Pawła III, ktòremu Kopernik zadedykował swe dzieło w nadziei, że papież “swym nieomylnym sądem obroni je przed wszelkimi możliwymi krytykami.” W solarnej teologii Kopernika homoseksualizm jest jedyna forma milosci zaslugujaca na szacunek i slawiony jest jako “orgazmy swiatla”. Czytaj wiecej pod adresem:
http://thescincedelusion.blogspot.com/2010/03/scientific-impossibility-of.html
Polityczne znaczenie heliocentryzmu
Autor Meczenstwa Jerzego z Kapadocji prosi Ducha o podniesienie z grobu poganina imieniem Boes, ktory byl martwy przez dwiescie lat, i ktory powiedział Dadianusowi, zarzadcy, ze zyjac byl on czcicielem “glupiego, głuchego, i slepego bozka Apollina”. W rzeczy samej, podczas gdy bogowie Olimpu, Apollina nie wyłaczajac, niezmordowanie gonili za pieknymi chłopcami takimi jak Ganymed, Bog Synaju czuwal nad wdowami i sierotami. Po przeczytaniu owej relacji o Boesie nasunęla mi sie nieunikniona w polskim kontekscie refleksja: gdyby biskup Stanislaw wskrzesił Piotrowina nie po to by pozyskać sobie dodatkowy folwark, ale by oglosic polskim wiernym zasadnicza roznice miedzy poganska heliolatria a Nauka Biblii dzielo Kopernika nie uzyskaloby akceptacji Polakow. I polskie wdowy i sieroty mialyby lepsza opieke w swej chrzescijanskiej ojczyznie, gdzie, jak sie zdaje, nadal obowiązuje zasada uprzywilejowania wyrazona przez jednego z moich znajomych, ktory po zapewnieniu sobie dziennikarskiej i nie tylko pozycji orzekł, ze “kiedy juz dorwal sie do zlobu” nie zalezy mu na innych.(Typowy samolub z Ody do mlodosci Mickiewicza) Ow znany w literackich kregach osobnik codziennie przemierzal trase miedzy budynkiem krakowskiego Komitetu Partyjnego a redakcja Tygodnika Powszechnego.
Francuski krytyk literacki XIX w. Taine widzial nierozerwalna wiez miedzy monarchia, arystokracja i katolicyzmem. W rzeczy samej dzielo Kopernika bylo z entuzjazmem aprobowane zarowno na dworze fracuskim (przez krola-slonce Ludwika XIV) jak i na dworze angielskim przez Elzbiete I, ktora na portretach przedstawiana byla z twarza swiecaca jak slonce i w sztach tak bialych jak szaty papieskie. Szekspir opisywal “chwalebna planete slonce, siedzaca na tronie w szlachetnej eminencji w srodku innych...” i zapewnial swych czytelnikow, ze “slonce jest nie tylko krolem nieba, ale jest jak krol, zas krol jest jak slonce...” Korepondencja miedzy Bogiem, sloncem krolem przejawiala sie rzekomo w “uzdrowicielskiej mocy angielskiego krola” wywodzacej sie z “uzdrawiajacego oka Slonca”. Z tej samej mocy wowodza sie “cuda” potrzebne do uznania takiego czy innego papieza za swietego.
Wspomniany Taine, jako zagorzaly monarchista ostrzegal narod francuski przed oslabiajacym i niebezpiecznym pojeciem 'demokracji'. To samo przekonanie sklonilo Napoleona do przeprowadzenia jego zamachu stanu i restauracji monarchii z entuzjazmem zaakceptowanej przez dwor papieski. Ks. Settele, ktory zlozyl przysiege wiernosci Napoleonowi uznal niebawem heliocentryzm za 'fakt', co zostalo zatwierdzone przez papieza Piusa VII. Ten rzekomy 'fakt' zostal potwierdzony przez dwa oszukancze mechanizmy, a mianowicie zegar na wiezy katedralnej w Strasburgu i przez tzw. wahadlo Foucaulta, ktore nie tak dawno bylo prezentowane przez astronoma UJ, wiernego syna Kosciola w kosciele sw. Anny w tym samym kosciele, gdzie na oltarzu stoi popiersie Kopernika sugerujace jego 'zbawcze, uzdrowicielskie moce'.
Heliocentryzm byl gloszony przez wszystkich rzymskich autorow. Oto w jakich slowach wyrazil go Cyceron: “Slonce…przywodca, ksiaze i sternik pozostalych gwiazd, dusza i porzadkujacy pryncyp swiata, tak wielkie, ze swiatlem swym oswietla i wypelnia wszystko…nastepuja za nim jako towarzysze orbity Merkurego i Wenus.” Twierdzenia spekulatywnej filozofii, z ktorych jednym bylo twierdzenie heliocentryzmu byly okreslanego takimi terminami jak: decreta, scita placita, axiomata, enunciata (nuncjusz), effata. Cyceron zastapil te wszystkie terminy jednym: dogmata. Wedlug Plutarcha dogmat heliocentryzmu zglosil filozof Arystarch z Samos.
Polski termin 'kosciol' jest scisle zwiazany z solarna teologia starozytnych. Odpowiadaja mu dwa terminy lacinskie: ecclesia i templum. Ecclesia jest terminem zapozyczonym z j. greckiego, ktore w Nowym Testamencie jest odpowiednikiem hebrajskiego terminu qahal oznaczajacego zgromadzenie wiernych nie w kosciele, ktorych w tym wczesnym okresie nie budowano, ale w domach wiernych. W polskim nazewnictwie dwa terminy plebania i kosciol wyrazaja dwa odmienne rozumienia chrzescijanskiej religii. To pierwsze wywodzi sie etymologicznie z lac. plebs i jako takie wyraza
demokratyczna tresc religii. To drugie wywodzi sie z lacinskiego castel (pol. kasztel/ania) i ma uswiadamiac zwiazek religii z warstwa arystokratyczna w taki sam sposob jak termin komza, ktory wywodzi sie od comesa i podpowiada zwiazek religijnej funkcji z funkcja polityczna. Zwiazek lacinskiego terminu castel z religia potwierdza Castel Gandolfo, ktory jest arystokratyczna rezydencja papiezy. Stosownie do tej tendencji termin pleban zostal wyparty z jezyka przez termin ksiadz, ktory w staropolszczyznie mial takie samo znaczenie jak termin 'ksiaze.' Ten koscielny arystokratyzm nakazuje wznoszenie okazalych budowli koscielnych i nie mniej okazalych biskupich rezydencji porownywalnych z arystokratycznymi zamkami. W ewangelii Mateusza 16:18 Jezus mowi do Piotra: “Ty jestes Piotr i na tej skale zbuduje moj Kosciol...” Staropolska forma imienia Piotr brzmiala Skalosz (por. Skalka), ale we wsystkich przekladach zaginela pierwotna tresc tego wersetu. Lacinskie Petrus (autorzy Nowego Testamentu zamienli wszystkie hebrajskie imiona apostolow lacinskimi odpowiednikami, tak jak obecnie Litwini litwinizuja wszystkie polskie nazwiska) jest odpowiednikiem hebrajskiego Kefas (Kajfasz), ktore rowniez ma znaczenie zwiazane etymologicznie ze skala. Z tego samego semickiego zrodla wywodzi sie arabska nazwa Kaaba oznaczajaca skale meteorytu. Poganscy Rzymianie oddawali boska czesc tzw. Jupiter Lapis, ktory rzekomo spadl z Jowisza i jako taki uznawany byl za nadnaturalny. W ewangelii Mateusza odzywa sie echem kult slonca Sol Invictus ustanowiony przez syryjskiego kaplana boga slonce Elagabala Antoniusa, ktory przywiozl do Rzymu symol owego bozka w postaci czarnego kamienia (jak kaaba) czczonego w Emesie. Najdawnijszy solarny ewolucjonizm uznawal za zrodlo zycia tzw. Petra genetrix, z ktorej wylonil sie perski bog slonce Mithra, ktorego imie stalo sie nazwaniem rytaualnych nakryc glowy biskupow. Takie nakrycie glowy nosil palestynski bozek Dagon, bedacy meskim odpowiednikiem warszawskiej syrenki. Powyzsze uwagi pozwalaja lepiej zrozumiec polityczny zamysl kryjacy sie za tzw. Centrum Nauki Kopernik, ktoremu bedzie towazyszyl meczet. The Bible is for the government of the people, by the people, and for the people. (Wycliffe, Preface to first English tr of the Bible, 1384)
Inny Bog Pedofilow
Profesor Wisniewski, autor Historii Literatury Polskiej wydanej w Krakowie w XIX w przypomnial: “Osobliwe wiersze Kopernika Jan Broski wynalazł w bibliotece Akademii Krakowskiej i to dziełko Urbanowi VIII (zaczął swòj pontyfikat w 1623) podarował. Jest to 7 òd, każda o 7-strofach. Treść religijna w odzie pierwszej: Chrystus od prorokòw obiecany. W drugiej, od patriarchòw pożądany, w trzeciej, z panny narodzony. W czwartej, obrzezany. W piątej, od trzech medrcòw uczczony. W szòstej, w kościele stawiony. W siòdmej, między doktorami siedzący. Tytuł tego dzieła: Septem Sidera. Cr. Cezary in 4.” Odnajdujemy w tych utworach Jezusa znanego z lektury ewangelii setkom milionòw wiernych, Jezusa osadzonego w biblijnej tradycji Żydòw a nie greckich filozofòw.
Owe utwory Kopernika najprawdopodobniej sklonily inkwizycje do umieszczenia dziela Galileusza na indeksie dziel zakazanych, gdzie pozostawalo ono az do 1820 r.Utwory te sa bardzo wazne dla krytycznej oceny dziela Kopernika zawartej w Komentarzu do De revolutionibus z 1976 r. (t. II, str. 327) Otoz tlumacze PWN podwazyli autentycznosc zasadniczego ustepu z dziela Kopernika uznajac go za “falszerstwo Osiandera”. Dodam, ze jest to ow ustep, w ktorym Kopernik uznal za swego boga boga slonce Heliosa, czy Apolla.
Nie podzielam opinii, redaktorow Uranii, ze ustep ow byl wynikiem falszerstwa Osiandera. Zaden teolog tak niskiego szczebla nie odwazylby sie na takie falszerstwo, a nastepnie na jego publikacje, ktora bylaby rownoznaczna z jego cywilna smiercia.
Jest tylko jeden fakt, ktory tlumaczy ow ustep. Oto w 1503 r. papiez Juliusz II umiescil statute boga slonce Apolla* na wewnewtrznym dziedzincu palacu belwederskiego Inocentego VIII. Z tego wzgledu statuta ta otrzymala nazwanie Apolla belwederskiego. Jak zrozumiec owa oczywista apostazje przywodcy swiata chrzescijanskiego porownywalna z odstepstwem Juliana nazwanego Apostata (odszczepiencem). Czyn Juliusza II zrozumialy jest w atmosferze poganskiego nawrotu w renesansowym Rzymie. Wyobrazmy sobie prezydenta RP, ktory z niezrozumialych dla nikogo powodow ustawilby statue Swiatowida z czterema twarzami na dziedzincu przed palacem prezydenckim. Wydaje mi sie, ze jest to po prostu niemozliwe. Ale w renesansowym Rzymie, ktory rozbrzmiewal modlitwami do boga slonce i spiewami nieszporow odprawianych przez zakonnikow w swiatyni Jowisza statua pganskiego bozka nikogo nie razila. I to najprawdopodobniej tlumaczy pozostawienie owego ustepu w dziele Kopernika przez papieska cenzure.
Przypomne, ze Apollo mial homoseksualny romans z pieknym mlodziencem Hiacyntem, nasladujac w tym wzgledzie swego ojca Zeusa, ktory porwal pieknego chlopca Ganymeda (imie to znaczy doslownie “rozkosz genitaliow”) dla homoseksualnych uciech. Inicjatywa papieza Juliusza znajduje poparcie w teologii sw. Pawla, ktory w Dziejach Apostolskich (17:23) oglosil wobec atenskich filozofow: “Mezowie atenscy …przechodzac i uwaznie ogladajac wasze przedmioty kultu znalazlem takze oltarz, na ktorym napisano: “Nieznanemu Bogu.” Co wiec – nie znajac – traktujecie ze zboznym oddaniem, to wam oglaszam.” Ow oltarz Nieznanemu Bogu upamietnial poganskiego boga Platona opisanego w Fajdrosie. Bog filozfow greckich odpowiadal ich homoseksualnym sklonnosciom, bowiem jak to orzekl Voltaire: “Raz filozof, dwa razy sodomita.”
Rzymski cesarz Hadrian, ktorego mlodociany kochanek Antinous utonal w Nilu, podniosl go do rangi boga i zbudowal miasto Antinopolis, w ktorym swiatynia poswiecona byla jego kultowi. W swej willi w Tivoli, ktora zostala odkopana w 2002 r. Hadrian mial prywatna kaplice swego mlodocianego boga, z ktorej zarzadzal rozleglym kultem Antinousa na obszarze calego imperium. Hadrian ta religia chcial zagluszyc rodzace sie chrzescijanstwo, ktore przezwyciezylo poganskie praktyki homoseksualne surowymi prawami Boga Biblii. Autor ksiazki p.t. The Pink Swastika ujawnil, ze elita rzadzaca nazistowskich Niemiec skladala sie w przygniatajacej wiekszosci z gejow i pederastow, do ktorych zaliczal sie rowniez sam Hitler. Tym ktorych interesuja te sprawy polecam sajt http://ww.antinopolis.org/ gdzie rowniez mozna znalezc obszerna liste znanych i mniej znanych gejow takich np. jak Napoleon Bonaparte. Jako swoiste kuriozum wspomne artykul zatytulowany “Czy Odyn istnial? (Did Odin Exist) pod adresem http://www.artgemeinschaft.org/ewotsun.htm. Odyn czy tez Wotan nazistow byl germanskim odpowiednikiem Apolla. Polski profesor, ktory odnalazl statue Swiatwida w Zbruczu zmarl w zapomnieniu i ubostwie.
Saturday, April 17, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment