Slynna francuska katedra w Chartres z okresu Renesansu wzniesiona zostala na miejscu, gdzie poganscy Druidzi czcili swa boginie Matke. Budowla ta odznacza sie calkowicie poganska symbolika a jej okultystczna nazwa Zlota ksiega ma upamietniac fakt, ze przywrocila ona do glownego nurtu chrzescijanskiej Europy poganska filozofie klasycznej Grecji. Poprzez tzw. swieta geometrie zakodowana w jej strukturach i astrologiczny symbolizm katedra ta glosi zbawienie innego rodzaju niz to, ktore wyraza zmartwychwstaly Jezus, a mianowicie, ze “czlowiek moze osiagnac zbawienie (czyt. Przezwyciezyc smierc) dzieki wiedzy/nauce, dogmat, ktory glosili gnostycy tak nazwani od greckiego terminu gnosis, od ktorego wywodzi sie rowniez nazwa Gniezno.
Historycy uznaja za poczatek chrzescijanstwa i ostateczny upadek rzymskiego imperium czerwiec 363 r. kiedy zginal cesarz Julian zwany Apostata, ktory postanowil przywrocic w imperium Konstantyna poganska religie boga slonce, ktorego opisal w terminach zaczerpnietych z filozoficznych systemow heliocentrycznych:
“Prowadzi on (bog slonce) caly taniec gwiazd; jego opatrznosc kieruje stawaniem sie w naturze (dosl. kontroluje ewolucje w naturze). Wokol niego jako swego krola tancza swoj taniec planety; ograzaja go w doskonalej harmonii odleglosci, ktore dokladnie sa odgraniczone, jak to zjawiska te nazywaja uczeni, ktorzy zajmuja sie obserwowaniem zjawisk na niebie.”
Uwazna lektura dziela Kopernika pozwala szyboko zidentyfikowac ustep (w Ks. 1,10), ktory brzmi jak parafraza owego opisu Juliana. M. Kopernik utrwali bowiem w swym dziele te sama poganska religie slonca, w imie ktorej Jualian Apostata chcial przezywciezyc chrzescijanstwo. Dzielo Kopernika sponsorowane przez najwyzsze kregi Watykanu jest “dzieckiem” wloskiego Renesansu, okresu w ktorym hierarchia katolicka wypowiedziala religijna wojne Reformacji, ktora nawolywala do powrotu do oryginalnych zrodel chrzescijanstwa, czyli do ewangelii. Reformacja chciala oslabic absolutna wladze papieza i podporzadkowac ja Nauce ewangelii, co bylo nie do przyjecia dla papiestwa. Jest oczywiste, ze natychmiastowe narzucenie neopoganstwa bylo niemozliwe w swiecie, w ktorym od kilkunastu wiekow wyznawany byl chrzescijanski Zbawiciel imieniem Jezus i zastapienie go poganskim Sol Invictus. Jednakze w krajach europejskich, w ktorych szczegolnie mocno byl zakorzeniony ustroj monarchiczny dzielo Kopernika slawiace slonce jako absolutnego, rozumnego monarche zostalo zaaprobowane z entuzjazmem. Tak bylo zwlaszcza w Anglii i we Francji, gdzie monarchom, pod wolywem dziela Kopernika, zaczeto przypisywac boskie cechy co zostalo utrwalone w dzielach Szekspira i w krolewskim rytuale Francji, a zwalszcza w “kulcie jednostki” jakim otoczono Ludwika XIV, ktory przeszedl do historii jako “krol slonce” (Le roi soleil). Salon Apolla w Wielkim Apartamencie w Wersalu byl glownym pomieszczeniem poniewaz, poczatkowo, byla to Izba Panstwa monarchy.
Ow kult boga slonce nie byl jakas herezja, czy dziwactwem w historii chrzescijanskiej Europy. Przeciwnie, byl zjawiskiem powszechnym w religijnym paradygmacie szerzonym przez dwor papieski zgodnie z imperialnym rzymskim szowinizmem, ktory papiestwo staralo sie kontynuowac ignorujac ostateczne zwyciesto chrzescijanstwa nad poganstwem rzymskiego imperium. Teolodzy katoliccy studiowali nie Biblie, ktora inspirowal sie zalozyciel chrzescijanstwa, ale poganska filozofie klasycznego Rzymu, czego dowodem jest obfita literatura scholastyczna, w ktorej filozoficzny heliocentryzm byl stale przypominany i rozwijany. Takie chrzescijanstwo, z racji swej rzekomej cywilizacyjnej wyzszosci mialo usprawiedliwiac roszczenia terytorialne wobec Ziemi Swietej a szczegolnie Jerozolimy.Duch tej samej krucjaty wyrazony zostal w filozoficznym chrzescijanstwie Jana Pawla II, ktore przepojone bylo duchem gallikanizmu. Wypowiedz pewnej zainspirowanej sluchaczki Radia Maryja pozwala ogarnac lepiej ten problem w jego terytorialnym zasiegu. 3 wrzesnia 2009 r. w nocnej dyskusji dotyczacej wiernosci slubom jasnogorskim niewiasta imieniem Halina nieoczekiwanie zaczela krytykowac krola Kazimierza Wielkiego za to, ze “aktem elekcyjnym jaki nadal ludziom narodowosci zydowskiej rozpoczal byt Zydow na ziemiach polskich. Nastepnie Pani Halina wyjasnila, ze na ziemiach polskich scieraja sie dwie cywilizacje: lacinska-chrzescijanska i ta druga, ktora rozpoczal krol Kazimierz.” Tudno to uznac za historyczny komentarz zasciankowej Polki, zwlaszc za, ze podreczniki polskiej historii nie przedstawiaja tego problemu w takim ujeciu. Pani Halina utozsamila chrzescijanstwo, podobnie jak to czynia Jezuici z poganska cywilizacja lacinska ignorujac fakt, ze Jezus nie mowil po lacinie i nie studiowal dziel klasycznej kultury Rzymu. Ale wypowiedz pani Haliny, ktora zapewne zostala jej podsunieta przez jakiegos tonsurowanego mentora, co nalezy do standardowej techniki stosowanej przez to Radio celem posiadania religijnej dywersji zgodnej z zasadniczym przeslaniem pontyfikatu jana Pawla II, ktory w swej ksiazeczce Przekroczyc prog nadziei wyprowadzal chrzescijanstwo nie z Biblii Zydow, ale wlasnie z poganskiej kultury swiata klasycznego, co tez zostalo wyrazone w wypowiedzi znanego poety Tygodnika Powszechnego: “Ja to jestem katolik, ale bardziej rzymski niz katolik.”
Powyzsze uwagi pozwalaja latwo zdemaskowac zakulisowych inspiratorow zburzenia uczelni Kazimierza Wielkiego wznoszonej nie w Krakowie, ale w miescie budowanym z jego inicjatywy i nazwanym jego imieniem Kazimierz, co tez potwierdza stary plan Krakowa i Kaziemierza, ktory mial byc zalaczony do Kroniki Swiata Marcina Bielskiego. Plan ostatecznie nie zostal wlaczony do tego dziela, ale zachowal sie i zostal opublikowany w 19 w. w dziele niemieckiego architekta. Plan ten pozwala zidentyfikowac uczelnie Kazimierza Wielkiego z obecna Stara Synagoga przy ul. Szerokiej 24. Po zniszczeniu uczelni Kazimierza Wielkiego opisanym w staropolskim dramacie Academia Cracoviensis, seu de illius felicissima atque auspicatissima erectione Comoedia (Exhibita Cracoviae 1537, 4 jej resztki pozostale po owym pogromie zostaly przeniesione w uroczystej procesji do Krakowa. Wladyslaw Jagiello, ktory po formalnym chrzcie nadal pozostawal poganinem, o czym swiadcza zabobony, ktore wyznawal urzeczywistnial polityke, ktora nie miala nic wspolnego z programem politycznym Piastow. Zgodnie z ta nowa polityka panstwowa rektor Stanislaw ze Skalbmierza zaingurowal uczlnie nazwana teraz imieniem nowego krola jako “przybytek muz Apollina”. W tym poganskim przybytku bedzie pobieral nauko mlody Kopernik i utrwali poganska religie Apollina w swym dziele. Innymi slowy katolicym, nie tylko w Polsce jest religijna synteza nauk zawartych w Nowym Testamencie z poganskimi wierzeniami klasycznego swiata.
Papieski katolicyzm jako narzedzie kolonialnego podboju Ameryki
Zakon Jezuitow, ktory zgodnie z inicjatywa jego zalozyciela Loyoli mial sie stac grupa uderzeniowa papiestwa w dziele kolonizacji Nowego Swiata zostal zaaprobowany przez Papieza Pawla III w 1540 r., a wiec na trzy lata przed publikacja dziela Kopernika. Ten fakt dostarczajaco wyjasnia ponaglenia watykanskich kurialistow posylane do Kopernika, by opublikowal swe dzielo. Poganska religia ukryta w tym dziele pod warstwa matematycznych spekulacji nie zostala wycenzurowana w procesie korekt, jakie przeprowadzono pod naciskiem profesjonalnych astronomow. Swiadczy to najdobitniej, ze owa utajona religia przemycona przez Kopernika pod plaszczykiem nauki negujacej biblijny geocentryzm miescila sie w religijno politycznym programie urzeczywistnianym przez Jezuitow. Papiestwo nie zamierzalo kolonizowac Ameryki w imie religijnych nauk Zydow, ale w imie poganskich nauk imperialnego Rzymu. Ow papieski podboj Ameryki przy pomocy Jezuitow i organizowanego przez nich szkolnictwa zainspirowal identyczna kolonialna polityke Wielkiej Brytanii w Indiach.
Jak zauwazyli historycy badajacy brytyjskie rzady kolonialne w Indiach liczba Brytyjczykow Indiach nie byla zbyt wielka, lecz mimo to przez ponad dwa wieki Brytyjczycy byli w stanie kontrolowac dwie trzecie subkontynentu bezposrednio i wywierac decydujacy wplyw na jedna trzecia tego obszaru stanowiaca domene udzielnych ksiazat (por. Wielkie Ksiestwo Litewskie). Strategia Divide et impera byla wykorzystiwana bardzo efektywnie, ale wazniejsza okazala sie psychologiczna indoktrynacja elity indyjskiego spoleczenstwa ksztalconej z zamiarem przeksztalcenia ich w modelowych poddanych brytyjskiej korony. Ta warstwa indyjskiego spoleczenstwa ksztalcona na angielskiej kulturze byla zachecana do absorbowania takich wartosci i pojec o nich samych i ich kraju, ktore mialy zapewniac brytyjska okupacje Indii i urzeczywistnienie brytyjskich celow okradania Indii z ich fizycznego bogactwa i eksploatowania ich sily roboczej.
W 1835 r.. Thomas Macaulay adekwatnie wyrazil cele brytyjskiego kolonialnego imperializmu: “Musimy uczynic wszystko co w naszej mocy, by wytworzyc klase ludzi sluzacych jako tlumacze miedzy nami i milionami, ktorymi rzadzimy, klase ludzi indyjskich w ich krwi i kolorze, lecz angielska w ich smakach, opiniach, slowach i intelekcie. Jako architekt kolonialnej brytyjskiej polityki edukacyjnej w Indiach, Thomas Macaulay decydowal o tym co wyksztalceni Hindusi uczyli sie o samych sobie, ich cywilizacji i ich wizji Wielkiej Brytanii i otaczajacego ich swiata. Jako arcy-rasista Thomas Macaulay zywil wylacznie pogarde dla indyjskiej historii i cywilizacji.
W schemacie identycznej polityki kolonialnej miescili sie owi “polscy” ksieza w skladzie delegacji Watykanu negocjujacej konkordat polski-watykanski za pontyfikatu Jana Pawla II. Do tej samej kategorii “polskosci” nalezal sam papiez i do tej samej kategorii naleza wszyscy “polscy” ksieza ksztalceni w Rzymie na stanowiska biskupow i wyzszych ranga hierrachow. Fakt poslugiwania sie okreslonym jezykiem nie przesadza o narodowosci takiego czy innego osobnika. Polskie elity koscielne sa jak owe elity zanglicyzowanych Hindusow, ktore maskowaly przed ich narodem zakulisowych wladcow ich kraju bezlitosnie przez nich eksploatowanego. Zrozumiale, ze lud polski dumny jest ze swego “genialnego astronoma” nie bedac swiadom, ze jego “wielkosc” jest tylko funkcja zakulisowych manipulacji Watykanu dla jego wlasnych politycznych celow. Efektem podobnej manipulacji Watykanu jest “militarny geniusz Napoleona” rzekomo poswiadczony jest militarnymi zwyciestwami.
Jacques Cheminade, kandydat na prezydenta Francji w wyborach 1995 r. w jednym ze swych publicznych wystapien zaprezentowal historyczna analize bonapartyzmu p.t.p ``The Entente Cordiale: From the Pagan Empire of Napoleon I to the Bonapartist Sellout.'' Z racji swych krytycznych pogladow na osobe Napoleona J. Cheminade stal sie celem niewybrednych ataktow francuskich elit politycznych.
W swej ocenie militarnego “geniuszu' Napoleona przypomnial on opinie Bismarcka, ze “armia autriacka zostala wynaleziona tylko po to, aby Francuzi mogli odnosic swe zwyciestwa.” J. Cheminade nie dostrzegal niczego oryginalnego w wojskowej strategii Napoleona. Raczej inspiracje Carnota i blyskotliwego Guiberta.
Kampania we Wloszech w latach 1796-97, ktorej zawdzieczal swa slawe i fortune byla raczej owocem slabosci jego przeciwnika niz jego “geniuszu”. Bezradnosc Republiki Weneckiej wyjasnia sie faktem poteznej frakcji republikanskiej jaka tam istniala w owym okresie sprzyjajacej Napoleonowi z racji jego wloskich korzeni. Przywodzil owej frakcji matematyk Mascheroni, ale po zwyciestwie odniesionym przez Napoleona ich admiracja przmienila sie we wstret. Poeta Ugo Foscolo ktory byl czlonkiem kregu Mascheroniego i porucznikiem w armii francuskiej zrewidowal swa Ode ku czci Napoleona wyzwoliciela i po usunieciu imienia Napoleona zadedykowal ja poleglemu zolnierzowi.
Wazniejsze niz sukcesy militarne Napoleona byly jego sukcesy polityczne, z ktorych najwazniejszym byl jego konkordat zawarty z papiezem Piusem VII, ktory porownywany jest przez historykow do konkordatu zawartego przez Piusa XII najpierw z Mussolinim, a nastepnie z Hitlerem. Konkordat ten podpisany w 1801 r. przywrocil katolicyzmowi dominujaca pozycje we Francji po okresie gwaltownych rewolucyjnych przesladowan, ktore z usprawiedliwieniem mozna porownywac z bolszewickimi przesladowaniami kosciola oraz zapewnil obecnosc papieza w ceremonii koronacji Napoleona na cesarza.
Napoleon wykorzystal fakt podpisania owego konkordatu dla gloryfikacji wlasnej osoby uzurpujac sobie wladze tradycyjnie nalezna osobie papieza. Stalo sie tak w kwietniu 1806 r. gdy oglosil Imperialny katechizm i z tej okazji zwolal do Paryza synod biskupow wloskich i francuskich, co oczywiscie wykraczalo poza jego kompetencje. Katechizm ten bedacy swiadectwem nieokielznanej arogancji Napoleona glosil, ze zostal on powolany przez Boga w trudnej sytuacji, i ze byl Pomazancem (czyt. Mesjaszem) Boga i ze z tego wzgledu chrzescijanie musza go kochac, placic podatki akceptowac zaciag do armii, albo isc do piekla.” Ta czesc katechizmu zostala zainspirowana cesarskim kultem Rzymu, ktora otaczal boska czcia imperatorow od czasow Cezara. Cesarz August bil monety ze skrotem DF czyli “Syn Bozy.”
Papiez tolerowal owe ekscesy Cesarza Francuzow wloskiego pochodzenia uwiedziony oficjalna akceptacja kopernikowskiego heliocentryzmu potwierdzona nominacja Pierre-Simona Laplace'a na stanowisko ``chef d'état mathématicien,'' ktore to stanowisko bylo porownywalne ze stanowiskiem Galileusza jako nadwornego matematyka Medyceuszy. Laplace przyjal i rozwijal z entuzjazmem skrajne konsekwencje matematycznej astronomii M. Kopernika. Starajac sie urzeczywistnic kopernikowski ideal regularnosci ruchow francuski Pierre-Simon Laplace (1749-1827) wprowadzil do astronomii pojecie “niebieskiej mechaniki” wypracowane w wielotomowym dziele p.t. Mécanique céleste. Laplace byl apostolem scislego determinizmu i niebieskiej stabilnosci opartej na posluszenstwie wszystkich cial prawom natury, co bylo kontynuacja Naturalnej Filozofii Tomasza z Akwinu.
Laplace wykluczyl raz na zawsze mozliwosc zaklocenia trwalej stabilnosci np. przez cudowne dzialanie Boga. Stawiajac czola temu problemowi Laplace przestudiowal wszystkie klasyczne wyjatki jakie studia nad ruchami planet zanotowaly w ciagu wiekow. Wszystkie te wyjatki prowadzily do jednego wniosku: pomiary planetarnych orbit wykryly niewielka, lecz kumulujaca sie nieregularnosc (tak znienawidzona przez Kopernika), ktora, gdyby miala trwac przez eony, doprowadzilaby do destabilizacji systemu slonecznego. Laplace rozwiazal ten problem, pdobnie jak Kopernik, w stylu greckich filozofow natury – zglosil nowy dogmat: te nieregularnosci nie dodaja sie, lecz koryguja sie same z siebie. Sa one cyklicznymi oscylacjami utrzymujacymi szersza i trwala stabilnosc nieba. W uznaniu za ten dogmat Laplace zostal nazwany francuskim Newtonem, choc w przeciwienstwie do niego orzekl, ze nie potrzebowal hipotezy Boga, by zachowac stabilnosc, gdy prawa natury nie mogly zapanowac nad perturbacja. Ta filozofia byla triumfem Naturalnego systemu gloszonego przez rzymskiego filozofa Pliniusza, a wiec dowodem wyzszosci Rzymu nad Jrozolima,co bylo najwazniejszym punktem programu edukacyjnego jezuitow ujarzmiajacych intelektualnie amerykanski kontynent.
W parze z heliocentryzmem. jak zawsze w historii ludzkosci, szla hipoteza ewolucyjna. Francuski naturalista Hrabia George de Buffon, Kustosz Krolewskiego Ogrodu opublikowal w 1778 dzielo p.t. Ery Natury, zas frnacuski anatom Georges Cuvier byl autorem Tableau elementaire de l'histoire naturelle des animaux. (1798). W 1809 r. Profesor zoologii w Uniwersytecie Paryskim Kawaler Jean Baptiste de Monet Lamarck wydal Histoire naturelle des animaux sans vertebras. W 1830 Szkot Sir Charles Lyell, osmielony antybiblijna nauka rewolucyjnej Francji opublikowal swe Pryncypia Geologii, ktore zaprezentowaly swiatu ewolucyjna geologie obejmujaca miliony lat, ktora zanegowala biblijny kreacjonism. To wszystko na dlugo przed Darwinem.
Napoleon, z wyksztalcenia fizyk i matematyk byl typowym produktem epoki Oswiecenia. Jego ideologia byla kombinacja “sensualizmu” Condillaca i “materializmu Helwecjusza. Znany intelektualny przywodca tego pradu Dr Pierre Cabanis glosil, ze “mozg wydziela mysli identycznie jak zoladek i wnetrznosci organizuja trawienie. Odpowiednikiem Cabanisa w Stanach Zjednoczonych byl francuski emigrant Destutt de Tracy, ktory stal sie ideologiem Tomasza Jeffersona. Warto zapamietac ten fakt, bo pozwala on wniknac glebiej w polityke kryjaca sie za ostatecznym uznaniem przez papieza Piusa VII heliocentryzmu za “fakt” co bylo rewolucyjnym odstepstwem od dotychczasowej ostroznej oceny heliocentryzmu jako hipotezy nawet przez ludzi, ktorzy oslonili dzielo Kopernika swym politycznym protektoratem. Rewolucyjna Francja Voltaire'a przywiazala egzemplarz Biblli do ogona osla , ktory wlokl ja po ulicach Paryza do wysypiska smieci, gdzie zostala spalona. W tym samym duchu przeprowadzona zostala przez Piusa VII reorganizacja Kongregacji Propagowania Wiary i Towarzystwa Biblijne zostaly potepione. Przypomne, ze wczesniej wierni, ktorzy czytali Biblie byli karani smiercia.
Rzut oka na poczynania Jezuitow w kolonizowanej przez Europe Ameryce pozwala lepiej zrozumiec scisly zwiazek heliocentryzmu z poganskim niewolnictwem jakie bylo urzeczywistniane na kontynencie amerykanskim, pod ideologicznym nadzorem wlasnie Jezuitow.Najlepiej znana uczelnia zalozona przez Jezuitow w Stanach Zjednoczonych byl college w Georgetown. Od samego powstania uczelnia ta chlubila sie swym miedzynarodowym charakterem, ktory przejawial sie w fakcie, ze studiowali w niej synowie handlarzy niewolnikow wywodzacy sie z roznych krajow. Studenci ci nie mieli zadnych wyrzutow sumienia z powodu powiazan jezuitow z systemem niewolniczym. W owym wczesnym okresie studenci przybywali do uczelni wraz ze swymi niewolnikami, jako ze rekrutowali sie oni glownie z poludniowych stanow. W czasie wojny domowej 90% studentow walczylo po stronie Konferderatow.
Jezuiccy wlasciciele plantacji w stanie Maryland ostatecznie sprzedali swych niewolnikow za sume $115,000 i zainwestowali te pieniadze w szkolnictwo, glownie Xavier High School w Nowym Jorku, St. Hoseph's w Filadelfii i Fordham University, ktorego profesorem jest Sedzia Goldstone, ktorego raport obwinil Armie Izraela o zbrodnie wojenne rzekomo popelnione w czasie wojny w Gazie. W Ameryce zakorzenilo sie przekonanie, ze bez studiow w Georgetown University nie mozna marzyc o karierze politycznej.
Z biegiem czasu szkola srednia Xaviera stala sie collegem, w ktorym 31 stycznia 1970 r. Prof. George Wald przypomnial, ze John Tuberville Needham, angielski jezuita, zalozyciel Belgijskiej Krolewskiej Akademii Nauk interpretowal odpowiednie wersety Ksiegi Rodzajow w duchu masonskiej biblii krola Jakuba. Arguemntowal on, ze wyrazenia takie jak “niech ziemia wyda...” i “niech wody wydadza...” rzekomo wystepujace w I rozdziale swiadcza, ze biblijny autorzy zaakceptowali mitologiczna ewolucje. W wiernych hebrajskiemu oryginalowi przekladach: “Niedch ziemia porosnie...” i “Niech wody zaroja sie...” nie ma sladu owej ewolucji. Po tej uwadze lepiej staje sie zrozumiale wyrazenie 'jezuityzm' znaczace to samo co wczesniejszy 'sofizmat,' oznaczjacy nieuczciwa intelektualna manipaulacje wykpiona w jednej z komedii Arystofanesa. Wyklad Prof. Walda przygotowal rehabilitacje ewolucjonizmu dokonana przez Jana Pawla II. W kulcie poganskiej boginii Kybele przedstawianej z rybia glowa kaplani spryskiwali wiernych “swieta woda”.
Posobnie w Ameryce Lacinskiej, ktora otrzymala swoj przymiotnik wlasnie z uwagi na zakrojona na szeroka skale kolonizacyjna dzialalnosc Jezuitow zakon ten skupial swa uwage na organizowaniu szkolnictwa podstawowego i sredniego, oczywiscie nie stroniac od polityki. Komunistyczna utopia zorganizowana przez nich wsrod Indian Guaranis w Paragwaju mogla sprzedawac swe produkty po dumpingowych cenach dzieki niewolniczej pracy Indian. Papieska propaganda w Europie slawila owa inicjatywe Jezuitow jako nowa Utopie. Komuna ta posiadala swa wlasna milicje, co bylo oznaka, ze Jezuici zmierzali do utworzenia odrebnej panstwowowsci niezaleznej od Hiszpanii bezposrednio pod wladza papieza. Fakty te na tyle zaniepokoily wladcow Portugalii i Hiszpanii, ze postanowili oni pozbyc sie zakonnikow.
I tak w 1759 r. Jezuici zostali wypedzeni z Brazylii, zas 8 lat pozniej krol Hiszpanii Karol III wypedzil Jezuitow nie tylko ze swych posiadlosci w Ameryce, ale takze w Hiszpanii. Ich szkoly i misje zostaly podporzadkowane miejscowym hierarchiom, zas ich haciendy zostaly sprzedane na aukcjach. Wtrace, ze zakony do dnia dzisiejszego podlegaja bezposrednio wladzy papieskiej, a nie krajowych hierarchii. Papiez nie musi zabiegac o interwencje polskiego Kosciola celem ukrucenia warcholstwa Ojca Rydzyka. Gdyby tylko zechcial...
W 1773 r. papiez Klemens XIV skasowal zakon Jezuitow. Zostal zmuszony do tego presja katolickich wladcow eurpejskich. W odwecie Jezuici zaczeli nawolywac mieszkancow Ameryki Lacinskiej do politycznego zerwania z Hiszpania, co rzeczywiscie zaowocowalo powstaniem niepodleglych od krajow Europejskich panstw poludnio-amerykanskich.
Niewolnictwo, zostalo zniesione w kolonialnych posiadlosciach Francji w 1793 r. Lecz kiedy czarny general Toussaint L'Ouverture przepedzil brytyjskich kolonistow z Santo Domingo i oglosil powstanie niepodleglego panstwa Haiti Napoleon wyslal na wyspe korpus ekspedycyjny pod dowodztwem gen. Leclerca, ktory z pomoca polskich legionistow zdlawil powstanie niewolnikow. Na mocy dekretu z 27 maja 1802 r. niewolnictwo zostalo przywrocone. Dekret nie wspominal ani slowem o przywroceniu niewolnnictwa tylko stanowil, ze “niewolnictwo jest usprawiedliwione prawami sprzed 1789 r.” Cesarz-slonce wyznawal te sama heliocentrzyczna religie jak “krol-slonce.” Napoleon zostal zachecony do swej wojny przeciwko zbuntowanym niewolnikom edyktem papieza Piusa VII z 1801 r. ktorym restytuowal on zakon Jezuitow. Nadto Napoleon obawial sie, ze zniesienie niewolnictwa w Haiti moze doprowadzic do podobnego przwrotu w Luizjanie, co uszczupliloby dochody Francji z kolonialnej posiadlosci. W 1802 r. w toku walk z powstancami oddzialy gen. Leclerca zostaly zdziesiatkowane przez epidemie zoltej goraczki. Do dzis mieszkancy Santo Domingo pokazuja masowe groby polskich legionistow ktorzy padli ofiara tej epidemii wbrew szczytnemu haslu “za wolnosc nasza i wasza.” Nauka Kopernika, w imie ktorej zniewalali wynedznialych czarnych niewolnikow stala sie przeklenstwem dla nich i ich ofiar. To nie byla ostatnia masowa mogila polskich zolnierzy walczacych dla wielkosci imperium Napoleona. Jego armia, ktory poszla w glab Rosji liczyla 600,000 zolnierzy, lecz wsrod nich bylo tylko 80,000 Francuzow; przygniatajaca wiekszosc tej armii stanowili Polacy. Sol Invictus ks. M. Kopernika “swieci nad ich duszami” rownie obojetnie jak nad mogilami w Katyniu.
Mlode Stany Zjednoczone wykorzystaly uwiklanie sie Napoleona w walki z niewolnikami na Santo Domingo i w 1802 r. “zakupily” kolonialna posiadlosc Francuzow, czyli Luizjane podwajajac w ten sposob obszar swego panstwa. W 1814 r. zakon Jezuitow, dzieki zabiegom papiestwa odzyskal swa dawna swietnosc i to tlumaczy inicjatywe papieza Piusa VII, w efekcie ktorej heliocentryzm uznany zostal za “fakt”, czyli slonce zostalo uznane za “boga” swiata katolickiego, zas papiez uznal sie za jego “zastepce” na ziemi jako papa-slonce. Wtrace, ze arcy-kaplan perskiego boga slonce Mitry nosili tytul “ojciec”. Ten fakt tlumaczy przestroge wyrazona w ewangelii Mateusza (33:9): “Nikogo na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem, bo jeden jest wasz ojciec, ten niebianski.” Nazwanie 'papa' zastosowane zostalo po raz pierwszy przez Biskupa Rzymu Bonifacego IV w 610 r. jako alternatywa wobec “budowniczego mostow' (pontiff)
Jak slonce zostalo uznane za 'boga' przez papieza Piusa VII
Giuseppe Settele byl ksiedzem, ktory w 1812 r. zlozyl przysiege wiernosci nowemu cesarzowi Francji Napoleonowi* (jego imie znaczy dosl. Nowy Apollo) w pragnieniu otrzymania nominacji na profesora stosowanej matematyki w Universita Imperiale znanego wczesniej pod nazwa La Sapienza.Innymi slowy, G. Settele wstapil do partii francuskiego kleru znanej pod nazwa Gallikanskiej herezji.(Przypomne, ze Napoleon zaanektowal panstwo papieskie, co bylo symbolicznym nawrotem do sytuacji papiestwa z okresu awinionskiego). Kiedy Pius VII wrocil do Rzymu w 1814 r. Settele musial odwolac swa przysiege, ale nie wyrzekl sie swych “naukowych i rewolucyjnych” pogladow, tak jak nie wyrzekli sie swego naukowego swiatopogladu profesorzy Uniwersytetu Warszawskiego stajac w obronie ewolucji, gdy w 2006 r. hipoteza ta zostala zanegowana przez papieza Benedykta XVI podczas jego wizyty w Regensburgu. Prof Settele wyrazil swe naukowe poglady w stwierdzeniu “poniewaz ziemia porusza sie wokol slonca...” w I tomie swych zebranych wykladow z dziedziny Optyki opublikowanym w 1819 r.
Ale w styczniu 1820 r. wydawca powiadomil Settelego, ze Zarzadca Swietego Palacu Anfossi znajdujacy sie pod bezposrednia wladza papieza skasowal Imprimatur. Filippo Anfossi byl zawzietym wrogiem Gallikanskiej herezji, i w swej pisanej opinii przypomnial, ze system kopernikowski moca dekretu z 1616 r. uznany zostal za definitum damnatum i formaliter haereticum. Anfossi nie ufal nowej nauce. W jego opinii nauka ta byla pelna bledow i zmieniala sie zby czesto i dlatego Kosciol nie mog opierac swych decyzji na tym co glosili Kopernik, Kepler, czy Newton, ale tylko na Pismie Swietym.
W tej sytuacji Settele udal sie do Ojca Olivieri, komisarza swietego Oficjium, ktory przekazal sprawe bezposrednio papiezowi. Decyzja Anfossiego zostala zignorowana i imprimatur zostalo podpisane przez substytuta. Jak wytlumaczyc ow papieski afront wobec wysokiej rangi kurialisty Anfossiego? W 1820 r. zaistnial polityczny fakt najwyzszej rangi, ktory smusil papieza do trwania w wiernosci w jego przymierzu przypieczetowanym konkordatem z Napoleonem. . ( http://articles.adsabs.harvard.edu/cgi-bin/nph-iarticl)
Otoz w 1820 r. brytyjskie Church Mission Society zaczelo organizowac pewna ilosc trwalych placowek misyjnych na obszarach Bliskiego Wschodu i nad Zatoka Perska werbujac do pracy w owych placowkach przedstawiecieli lokalnych kongregacji, ktorzy nalezeli do tej sqamej kategorii zanglicyzowanych Arabow jak wspomniani wyzej zanglicyzowali Hindusi trzymajacy w kolonialnych ryzach ich kraj. W 1833 r. zostala zorganizowana misja w Jerozolimie, zas szesc lat pozniej rozpoczeto budowe kosciola sw. Marka w Aleksandrii.W 1841 r. niejaki Michael Solomon Alexander, rabin, ktory nawrocil sie na wyznanie anglikanskie przybyl do Jerozolimy jako pierwszy anglikanski biskup. Jego diecezja obejmujaca wszystkie placowki misyjne na Bliskim Wschodzie byla owocem polaczonych wysilkow Ewangelicznego Kosciola Pruskiego (tzw. Anglo-Pruskiej Unii).
Ciekawym polskim epizodem w owej politycznej bitwie o Bliski Wschod byla Misja Adama Mickiewicza w czasie Wojny Krymskiej, kiedy to poeta udal sie, dzieki finansowemu wsparciu Rotschilda do Konstantynopola celem organizowania rosyjskich Zydow wzietych do niewoli w Armie Husarzy Izraela, ktora miala wyzwolic Izrael. Smierc poety polozyla kres jego chwalebnej inicjatywie, ktora dodatkowo byla podwazana naukowymi oszustwami majacymi uwierzytelnic uznanie heliocentryzmu za “fakt” przez Piusa VII, co mialo zanegowac zydowskie roszczenia do Ziemi Swietej oparte na Nauce Biblii.
G. Settele oparl swe uznanie heliocentryzmu za fakt powolujac sie na odkrycie przez wloskiego astronoma Calandrellego w 1806 r. zjawiska paralaksy, ktorego brak Kopernik tlumaczyl zbyt wielka odlegloscia ziemi od gwiazd stalych. Kompetentni astronomowie ostrzegali Settelego, ze pomiary Calandrellego byly watpliwej natury, ale zlekcewazyl on te ostrzezenia podobnie jak papiez dla ktorego wzgledy polityczne byly wazniejsze niz naukowa prawda. Fakt potwierdzajacy prawde heliocentrycznej hipotezy ma oczywiscie doniosle znaczenie i naukowe i polityczne, lecz mimo to encyklopedie nie wspominaja odkrcia Calandrellgo, nawet encyklopedie komunistyczne takie jak WEP dla ktorej heliocentryzm byl jednym z filarow materialistycznej filozofii.
Innym dowodem rzekomo potwierdzajacym prawde heliocentryzmu mialo sie stac tzw. wahadlo inzyniera Foucaulta umieszczone z bundynku Pantheonu. Kilka lat po podpisaniu konkordatu budynek ten, zgodnie z oryginalna intencja zostal zadedykowany Sw. Grenevieve, patronce Paryza. Ale pozniej partia gallikanska zyskala polityczna przewage i oglosila zrewidowana dedykacje pamieci wielkich ludzi (ktorych nazwa pantheon podnosi do rangi bogow) Francji. Przestrzen nad portalem gmachu ozdobiona zostala statuami ludzi znanych z literatury i sztuki, wsrod ktorych poczesne miejsce zajmowal, oczywiscie Voltaire, glowny apostol boga slonce rewolucyjnej Francji. Francuski pantheon byl replika brytyjskiego opactwa westminsterskiego, ktore stalo sie miejscem ostatecznego spoczynku brytyjskiego Voltaire'a czyli Karola Darwina. Uznanie ateistow za bogow jest zgodne z podstawowym dogmatem aryjskiego ewolucjonizmu wyrazonym przez Swamiego Vivekanande w slowach: “dzisiejszy robak jest jutrzejszym bogiem”. Zaden Polak na wysokim stanowisku rzadowym nie osmieli sie zaprzeczyc, ze Jan Pawel II jest juz bogiem nawet przed kanonizacja.
Ciekawe, inzynier Foucault, ktory skonstruowal maszyne o tak donioslym znaczeniu naukowym, co stawia go na rowni z Kopernikiem a nawet Galileuszem nie zostal pochowany w paneonie w krypcie pod jego maszyna. Ponizszy ustep zaczerpniety z miedzynarodowego bestselleru p.t. Wahadlo Foucaulta napisanego przez znanego wloskiego pisarza Umerto Eco wyjasnnia owo znamienne pominiecie. Wyklad jaki pisarz podsluchall w czasie swej wizyty w panteonie wygloszony przez studenda do jego przyjaciolki adekwatnie demaskuje matematyczne tajniki umyslowosci inzyniera Foucaulta:
“Dowodzi ono ruchow ziemi. Poniewaz punkt zawieszenia nie porusza sie...”
“Dlaczego sie nie porusza?”
“No wiec, poniewaz punkt...centralny punkt, to znaczy, punkt w srodku wszystkich punktow...jest geometrycznym punktem, nie mozna go zobaczyc poniewaz nie ma wymiarow, a jesli cos nie ma wymiarow, nie moze sie poruszac, ani w prawo, ani w lewo, ani go gory, ani na dol. A wiec nie porusza sie wraz ziemia. Rozumiesz? Nawet nie moze krazyc wokol samego siebie. Bo nie ma siebie.
“Ale ziemia krazy.”
“Ziemia krazy, ale punkt nie. Tak to jest. Uwierz mi na slowo.”
Autor powiesci zadawal sobie pytanie: Jak mozna zawiesic cos na czyms co nie ma wymiarow? Tylko jesli ktos potrafi sobie wyobrazic os na ktorej obraca sie ziemia, jako linie Eukildesa, dojdzie do wniosku, ze takimi punktami sa bieguny: polnocny i poludniowy.
Moje pytanie; czy mozesz zawiesic wyprana koszule na punkcie? Czy raczej uzyjesz wieszaka?
Moj artykul o oszustwie zwanym Wahadlem Foucaulta wyslalem miedzy innymi do deminarium duchownego w Poznaniu i otrzymalem w dopowiedzi zwiezle ostrzezenie: “Wulgaryzmy* na drzewo”, co uswiadomilo mi ostatecznie jak ogromne znaczenie dla katolickiego kosciola ma heliocentryzm. I ta odpowiedz pozwolila mi rozwiklac psychologiczna zagadke zwiazana z utajnianiem przez wieki nagrobkowego portretu Kopernika ukazujacego jego nawrocenie sie na lozu smierci w scenie jego modlitwy do ukrzyzowanegochrzescijanskiego zbawiciela. (A oto e-mail owego seminarium: schr@tchr.org)
*The best-known American atheist Robert Ingersoll chArged Moses with vulgarity and bthundered that the Bible “has made colleges and universities the teachers of error and haters of science.” At the same time R. Virchow known as the father of Modern Pathology insisted that “Moses was the greatest hugienist the world has seen...he taught in its essentials nearly every principle of hygiene now practices. AIDS epidemic corroborates Virchow's opinion.
I jeszcze jedno, choc nie ostatnie oszustwo zwiazane z heliocentryzmem. Nasuwa sie nieodparcie wniosek, ze podobnie jak w przypadku ewolucjonizmu czciciele boga slonce nie stronia od zadnego oszustwa, ktore stwarza pozor prawdy ich nauki. Upadek nauki, ktora reprezentuja bylby ich wlasnym upadkiem w nicosc, wiec ich inicjatywy sa egzemplifikacja darwinowskiego dogmatu o przetrwaniu najlepiej dostosowanych. Moga pocieszac sie nihilistycznym pytaniem Pilata: Coz jest porawda? Najczesciej jest nia klmastwo przybrane w pontyfikalne szaty poblyskujace cekinami meksykanskich kowbojow i pod nakryciem glowy przemieniajacym ich w stwory, ktore wypelzly z wody na lad, by wziac go w ich wylaczne posiadanie.
Francuski astronom (znowu) M. Flammarion w biografiii Kopernika Vie de Copernic pisze, ze zegar z katedry w Strasbourgu zostal skonstruowany przez Uniwersyet tego miasta w protescie przeciwko akcji Swietego Oficjum podjetej przeciwko Galileuszowi (mimo, ze zegar zostal skonstruowany w 1571 r., a Galileusz zostal potepiony dopiero w 1633 r.) Zegar ten, jak twierdzi, przedstawial kopernikowski system wszechswiata z planetami okrazajacymi slonce i poswiadczal wyraznie wobec ludzi, ktorzy go odwiedzali jakie byly poglady jego wytworcow.
Bylby ten zegar waznym dokumentem w procesie rozprzestrzeniania sie teorii heliocentrycznej, gdyby to byla prawda. Ale Pan Flammarion zignorowal calkowicie krotki opis zegara ze Strasbourga sporzadzony przez Charlesa Schwilgue'a, syna zegarmistrza, ktory odnowil ten mechanizm w latach 1838-1842. Opisal on zegar takim jakim on byl przed jego przebudowa (pierestrojka!) wykonana przez jego ojca. Oryginalna konstrukcja z 1352 r., zostala zastapiona przez astrolab oparty na systemie Ptolemeusza; szesc wskazowek z zodiakalnymi znakami planet ukazywalo ich codzienne ruchy, zas siodma wskazowka reprezentujaca slonce obracala sie wokol mapy swiata. Schwilgue w efekcie swej renowacji w 1838 r. zmienil mechanizm tak, by harmonizowal on z systemem kopernikowskim.(Dorothy Stimson,The Gradual Acceptance of the Copernican Theory of the Universe.Hanover, NH 1917, p. 101)
Mechanizm zegara na ratuszu w Pradze do dnia dzisiejszego dziala wedle geocentrycznego systemu, co potwierdza ignorancje Kopernika wyrazona w jego dedykacji dla papieza Pawla III:
“Wasza Swiatobliwosc, mocen jestes powaga swoja i nieomylnym sadem zlosliwe powsciagnac jezyki, chociaz przyslowie niesie; niemasz lekarstwa przeciwko żądłom oszczercow. Jesli sie zas jeszcze najda lekkomyslni, ktorzy nieobeznani z nauka matematyki osmiela sie – powolujac sie na pewne miejsca Pisma sw. niewlasciwie do mego systemu naciagnione, dzielo moje ganic i potepiac, oswiadczam, iz o takich nie dbam, a sadem ich jako plochym gardze. Zywie nadzieje, ze praca moja nie bedzie bez pewnego pozytku i dla spraw Kosciola na czele ktorego Wasza Swiatobliwosc obecnie stoisz.”
W moim eseju p.t. The Lethal Math of Solstices opublikowanym w Blogs4Brownback http://blogs4brownback.wordpress.com/2007/05/18/heliocentrism-is-an-atheist-doctrine/ wykazalem, ze zycie na ziemi umieszczonej w heliocentrycznym systemie jest niemozliwe. Archimdes, ktory swymi wynalazkami udokumentowal swa wrogosc do rzymskiego imperium nazwal heliocentryzm Arystarcha hipoteza, zas swa pewnosc co do bezruchu ziemi wyrazil w zawolaniu: daj mi oparcie, a rusze ziemie.
Cytowany wyzej Jacques Cheminade zauwazyl trafnie: “Bonapartystom nie udalo sie wytworzyc bonapartystycznego kulu, ale udalo im sie zarazic XIX i XX w. tak jak tego sobie zyczyli Brytyjczycy. Bonapartysci jako “przegrani supermeni” utorowali droge dla dwoch horrorow XX w.: faszyzmu i nazizmu, cos co bezposrednio zwiazane bylo z kolonialnym i rasistowskim problemem, koncepcja ludzi jako “mas” zwierzat. Z tego wylonila sie “kultura smierci”, poganska kultura smierci ukryta pod zdegenerowana wersja wszystkich monoteistycznych religi, masonerii i kultow Izydy i Odyna. Spojrzyjcie na malowidla Davida, Girodeta i Grosa. Posluchajcie muzyki Lesueura, wszystkich zawodowych lokai imperium: wszedzie dojrzycie smierc – od smierci Marata po smierc Attali, az do ludzi jedzacych jeden drugiego w Tratwie Meduzy Gericaulta. I owa kultura smierci wraz z jej spolecznym apendyksem, jej socjal-darwinowskim ogonem nadal zaraza nasza historyczna epoke.”
Jakze proroczy byl C.K. Norwid w swym widzeniu nauki, ktore Jan Pawel II zignorowal w swej papieskiej arogancji:
Potem sfinks nauka zwany
Roztoczywszy obszar skrzydel
Hieroglifem zapisany,
Do zgubniejszych gnał mnie sidel
A patrzyłem w skrzydła jego
Jako w zwòj pergaminowy,
Jak w rozwartą ksiege zlego,
Tajemnymi lita slowy,
I dojrzałem słow ubostwo,
Wsrod czarnego glosek stada,
Co jak wielkie kawek mnostwo,
Boju mysli plac osiada i odleci,
A zostanie blada kosc i piasek blady,
Smutne grzechu panowanie,
Marna rzecz i marne slady.
Konsekwencje oparcia chrzescijanstwa na nauce moga sie okazac rownie katastrofalne jak w przpadku naukowego swiatopogladu K. Marksa; naukowe dogmaty zmieniaja sie z biegiem czasu, w przeciwienstwie do religijnych dogmatow, ktore z oczywistych wzgledow musza pozostawac niezmienne. H.G. Wells, majac na uwadze religijne zmiany wprowdzone przez Rewolucje Francuska zauwazyl na poczatku XX w, ze religijne zycie Zachodu “zamieszkalo w domu wzniesionym na pisasku.”
Article 16 of the Reichs Concordat of July 20, 1933: "Before God and on the Holy Gospels I swear and promise as becomes a bishop, loyalty to the German Reich and to the State of . . . I swear and promise to honor the legally constituted Government and to cause the clergy of my diocese to honor it. In the performance of my spiritual office and in my solicitude for the welfare and the interests of the German Reich, I will endeavor to avoid all detrimental acts which might endanger it."
U najdawniejszych zrodel heliocentryzmu – Komentarz do artykulu P. Lisisckiego sw. Hypatio ratuj Europe:
Mord popelniony na Hypatii domaga sie historycznego komentarza uwzgledniajacego rowniez motywy jakimi sie kierowali zamachowcy. Uwaga, ze wspolczesni historycy przyjmuja z poczatek chrzescijanstwa nie pozorna konwersje Konstantyna, ale wlasnie smierc Juliana Apostaty zasluguje na szczegolna uwage, wlasnie w Polsce, ojczyznie M. Kopernika. Religia bowiem, ktora Julian chcial zastapic chrzescijanstwo byla religia boga slonce (Sol Invictus) uznawana na obszarze imperium rzymskiego za religie panstwowa. Konstantynowi “objawil sie” bog slonce Apollo w 310 r. w swietym gaju w Galii i Julian, po podobnym obiawieniu zostal pkrzyczany cesarzem w Paryzu, w Thermes de Chuny. Wyrazil swa wiare w boga slonce, czyli w heliocentryzm w slowach:
“Prowadzi on (bog slonce) caly taniec gwiazd; jego opatrznosc kieruje stawaniem sie w naturze (dosl. kontroluje ewolucje w naturze). Wokol niego jako swego krola tancza swoj taniec planety; ograzaja go w doskonalej harmonii odleglosci, ktore dokladnie sa odgraniczone, jak to zjawiska te nazywaja uczeni, ktorzy zajmuja sie obserwowaniem zjawisk na niebie.”
Od niepamietnych wiekow heliocentryzm byl dowodzony przy pomocy matematyki, mimo, ze matematyka moze posluzyc zarowno do udowodnienia geocentryzmu (system Ptolemeusza) jak i heliocentryzmu. Kopernik nie siegal zbyt gleboko, gdy w swej dedykacji dla Papieza Pawla III pisal:
“Wasza Swiatobliwosc, mocen jestes powaga swoja i nieomylnym sadem zlosliwe powsciagnac jezyki, chociaz przyslowie niesie; niemasz lekarstwa przeciwko żądłom oszczercow. Jesli sie zas jeszcze najda lekkomyslni, ktorzy nieobeznani z nauka matematyki osmiela sie – powolujac sie na pewne miejsca Pisma sw. niewlasciwie do mego systemu naciagnione, dzielo moje ganic i potepiac, oswiadczam, iz o takich nie dbam, a sadem ich jako plochym gardze. Zywie nadzieje, ze praca moja nie bedzie bez pewnego pozytku i dla spraw Kosciola na czele ktorego Wasza Swiatobliwosc obecnie stoisz.”
Hypatia podobnie jak Kopernik nalezala do szkoly neoplatonskich filozofow zalozonej przez Plotyna, ktora odrzucala badania empiryczne i ograniczala sie wylacznie do studiow matematycznych. Jako taka byla postrzegana przez chrzescijan jako wyznawczyni neopoganizmu, ktorym Julian chcial zastapic chrzescijanstwo, i to przesadzilo o jej losie.
Julian stal sie czolowym bohaterem Rewolucji Francuskiej za sprawa Voltaire'a, ktory prezentowal go wswym Slowniku Filozoficznym jako “najwiekszego meza wszechczasow.” Zachowala sie rycina ukazujaca Voltaire'a prezentujacego pltotno z wizerunkiem slonca z napisem Etre Supreme, czyli Summus Deus. Napoleon do zludzenia przypominal Juliana Apostate znanego z opisow jako niskiego wzrostu (ok 158 cm) i z podobna grzywka opadajaca na czolo. Imie Napoleon historycy wywodza od Neapoleon czyli Nowy Apollo.
Ten kult przesadzil o uznaniu za sprawa niejakiego Giuseppe Settelego wloskiego ksiedza, ktory zlozyl przysiege wiernosci Napoleonow heliocentryzmu za “fakt” mimo oporow Zarzadcy Palacu papieskiego Anfossiego, ktory byl wrogiem tzw. Gallikanskiej herezji, czyli sekciarskiego chrzescijanstwa rozwijanego we Francji od czasow “krola slonce” czyli Ludwika XIV. Dowodem poteierdzajacym “prawde” heliocentryzmu mial sie stac zegar z katedry w Strasburgu przebudowany w 1838 r. przez niejakiego Schwilgua. W efekcie owej pieriestrojki pierwotna konstrukcja posiadajaca siedem wskazowek ukazujacych ruchy planet i slonca zostala dostosowana do kopernikowskiego heliocentryzmu. Tym ktorzy chca uznac to za dowod prawdy heliocentryzmu przypomne, ze w na ratuszu w Pradze do dnia dzisiejszego dziala geocentryczny zegar z ziemia w srodku wokol ktore kraza planety, slonce i ksiezyc. Te dwa mechanizmy ukazuja slabosc matematyki jako ostatecznego dowodu takiej czy innej astronomii. Zwroce jeszcze uwage, ze uznanie heliocentryzmu za “fakt” ma kolosalne konsekwencje religijne jako ze jest to rownoznaczne z uznaniem slonca za Boga, w ktorego wiare wyznaja wspolczesni wielbiciele Kopernika. Ale to jest rownoznaczne z wyrzuceniem chrzescijanstwa na smietnik, jak to uczynili francuscy rewolucjonisci, ktorzy przywiazali biblie do ogona osla i zapedziwszy go na wysypisko smieci poza Paryzem tam ja spalili.
A oto cytat z innego komentarza do tego samego artykulu:
Niezwykle inteligentny kolega po studiach znający trzy języki ,o nieprzeciętnej elokwencji deklaruje się nie do końca na żarty jako czciciel słońca i w związku z tym zadaje mi pytanie “mojego boga widzę a gdzie twój bóg”z wyraźnie wyczuwalną ironią .Inny ogłosił właśnie że jest ateistą.Również wysoka inteligencja.
Thursday, April 8, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment